DWS 1 – Fortissimo 1: 21-17

18 september 2016

KOOTWIJKERBROEK ,,Het is een stuk leuker zo”, lacht DWS-coach Coen Hooijer na de duidelijke overwinning in de topper tegen Fortissimo: 21-17. Na een jaar vol pech heeft DWS het plezier hervonden en is het zelfs de ongeslagen koploper.

DWS koploper na derde zege

Ook al is het seizoen nog maar net begonnen, het contrast met vorig jaar is groot. Destijs teisterden blessures DWS, waardoor de Kootwijkerbroekers zowel in de zaal als op het veld degradeerden.

Hooijer kan bijna weer over een volledig fitte selectie beschikken en dan is DWS één van de betere teams in de derde klasse, maar Hooijer heeft het niet meteen over promoveren. Hij heeft een ander belangrijk doel voor ogen: ,,Ervoor zorgen dat iedereen weer plezier heeft. Mijn taak is om ervoor te zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op staan en dan kijken we wel hoe hoog we eindigen.”

In de eerste duels spat het plezier er vanaf. Dat vormde zaterdag in de topper tegen – het tot dan toe eveneens ongeslagen – Fortissimo de basis voor een derde zege op rij.

De bezoekers uit IJsselstein hadden in hun eerste twee duels aan de lopende band gescoord. De gewaarschuwde verdediging van DWS had de zaken goed op orde. Toch nam Fortissimo in de tweede helft de leiding. Aan de hand van de zussen Hilde Lozeman en Diane van Hunen stelde DWS in de slotfase orde op zaken: een 16-17 achterstand werd omgedraaid in een 21-17 zege.

Hooijer had tot het einde van de wedstrijd alle vertrouwen in een goede afloop. ,,Normaal loop ik tachtig procent van de tijd langs het veld te coachen, maar nu was ik heel rustig. Ik had ook toen we achter stonden het gevoel: dit trekken we wel recht. Vooral de dames waren heel goed bij ons. Diane scoort er weer zeven en Hilde is in supervorm.”

De Heelsumse coach geniet volop van zijn DWS: ,,Vorig seizoen moest ik lijmen, nu kunnen we bouwen.” Bouwen aan een kampioensploeg? ,,In de zaal willen we promoveren, maar op het veld zijn we nu ook de te kloppen ploeg. Toch blijft het belangrijkste voor mij dat we plezier hebben”, aldus Hooijer.

Doelpuntenmakers: Diane van Hunen 7, Hilde Lozeman 4, Gertjan Davelaar 3, Aline van de Glind 2, Bas Lagerweij 2, Linemijn van den Top 1, Rens Bleijenberg 1, Bernard Schut 1.

Bron: Barneveldsekrant.nl

Fotoalbum wedstrijd DWS 1-Fortissimo 1: klik hier