DWS 1 – VIKO 1: 19-19 | Bonuspunt voor DWS na ‘achtbaan’

21 januari 2018

BARNEVELD/KOOTWIJKERBROEK – Een achtbaan van een wedstrijd was het zaterdagmiddag in de Veluwehal. Het momentum kantelde telkens weer opnieuw. Uiteindelijk speelde DWS met 19-19 gelijk tegen VIKO. ,,Een bonuspunt”, zo kenschetste trainer Coen Hooijer (foto).

Van begin tot eind was het spannend tijdens de krachtmeting tussen de nummer 5 en 2 op de ranglijst. De formatie uit Vianen was technisch vaardig maar ook DWS deed uitstekend mee. Bij rust stond het 8-7 in het voordeel van de thuisploeg.

Na de pauze vielen er meer doelpunten. DWS had in de beginfase van de tweede helft het heft in handen, daarna was het weer de formatie uit Vianen die het betere van het spel had en op voorsprong kwam. De uitkomst van de wedstrijd viel totaal niet te voorspellen, zo spannend was het verloop ervan. Hooijer genoot ervan. ,,Met name verdedigend hebben we het heel goed gedaan vind ik. Hun belangrijkste speler hebben we redelijk uit de wedstrijd gespeeld, alhoewel hij alsnog tot zeven treffers kwam.”

VEERKRACHT

In de slotfase van het duel leek het toch de kant van de gasten op te vallen. Toch toonde DWS veerkracht en met name daar was de trainer content mee. ,,Daar heb ik vooraf ook op gehamerd, we moesten weer veel vechtlust gaan tonen; daar kan ik alleen maar tevreden over zijn.” Toch toonde hij zich in de laatste minuten ook een paar keer kwaad langs de kant. ,,Op het laatst gingen we gewoon voor het punt, maar sommige spelers lieten zich verleiden om toch nog te schieten. Met het risico dus op balverlies.”

Uiteindelijk werd het dus 19-19, nadat Aline van de Glind in de ‘dying seconds’, net geen doel trof. ,,Elk punt tegen deze ploeg is bonus, vandaag dus ook”, sloot Hooijer af. ,,Dat VIKO heeft dit seizoen bijna alles gewonnen dus is dit gelijkspel gewoon prima. De laatste wedstrijden hebben we te veel punten laten liggen; de wedstrijd van vandaag moet dus zeker vertrouwen geven voor de komende wedstrijden tegen HKC en Fortissimo.”