DWS B1 wint opnieuw!

21 april 2016

Afgelopen zaterdag speelde DWS B1 haar eerste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen de korfbalsters van Odik. Een onbekend team voor de B1, maar de dames hadden veel vertrouwen in een overwinning en gingen vol goede moed de wedstrijd in.

Door de wind had het team afgesproken om veel op de doorloopballen te spelen en minder naar het schot te zoeken. Verdedigend was opnieuw de afspraak gemaakt om Odik geen aangeef te laten pakken, met het idee dat zij ook op de doorloopbal zouden spelen. Al snel bleek dit zo te zijn. Gelukkig stond de verdediging als een huis en kon de aanval haar werk doen. In de aanval waren er kansen genoeg. Reboundend deden Benita en Hadassah goed hun werk, zodat er zelfs aanvallen tussen zaten van boven de tien (!) kansen per aanval.  Helaas bleven de doelpunten uit. En als je zelf niet scoort, dan scoort de tegenstander zei een goede voetballer ooit. Dit bleek ook waar te zijn. Een afstandschotje van Odik viel er knap in. DWS keek halverwege de eerste helft tegen een achterstand aan. Gelukkig waren de dames niet onder de indruk en bleven zij vol goede moed aanvallen. Grietje maakte al kort voor rust de gelijkmaker. Met een stand van 1-1 gingen de teams de kleedkamer in. Een beetje gelaten liep DWS B1 het veld af. Eén doelpunt scoren was veel te weinig!

Na de rust pakte DWS het goede aanvalsspel weer op. Opnieuw waren er grote kansen, maar de doelpunten bleven weer uit. Odik verdedigde beter en DWS kon moeilijker de kansen van dichterbij pakken. Gelukkig brak Woukelien de ban met een fraai afstandschotje, net nadat zij een strafworp gemist had. DWS ging beter aanvallen en  de doelpunten vielen. Al snel werd het 3-1 en 4-1.  Zelfs doorloopballen werden eindelijk afgemaakt. De mooiste goal kwam op naam van Hadassah, zij scoorde een mooi schotje vanaf de zijkant van de korf! Uiteindelijk wist DWS 5-2 te winnen. Helemaal tevreden was iedereen niet. Twee doelpunten doorlaten is een top presentatie, maar vijf doelpunten scoren is te weinig. Op naar zaterdag, dan komt Mia uit Amersfoort op bezoek. DWS staat nu bovenaan met vier punten uit twee wedstrijden. Op naar het kampioenschap!

Doelpunten:

Woukelien 2x, Hadassah 1x, Grietje 1x en Jacinta 1x.