DWS D3 kampioen

18 maart 2016

Zaterdag 12 maart vertrok de D3 met het gehele team naar Amersfoort om tegen MIA D4 de kampioenswedstrijd te spelen. MIA stond laatste in de poule. Daarnaast waren ze een week eerder al kampioen geworden, dus erg spannend was het niet meer. Om de D3 toch een beetje uit te dagen, was de doelstelling om er deze wedstrijd 10 te scoren.

Tijdens de eerste aanval na het fluitsignaal kreeg Janno al meteen een mooie kans door middel van een doorloopbal. Helaas ging deze naast. In diezelfde aanval maakte hij echter exact dezelfde actie, die hij goed benutte: 0-1! De bal ging naar de tegenstanders, maar het verdedigingsvak wist de bal vrijwel direct te onderscheppen. Niet veel later kreeg Danique een mooie dieptebal die zij vanaf afstand wist te benutten: 0-2! Behalve Janno en Danique wist ook Denise een heel slim balletje te scoren. Denise stond als aangeef met de korf in haar rug. Haar tegenstander gaat voor haar staan, Denise draait zich heel slim om en: 0-3! Nog geen vijf minuten na het fluitsignaal stond de D3 dus al met 0-3 voor. Dat beloofde wat voor de rest van de wedstrijd! Helaas ging het scoren hierna ineens een stuk moeilijker. Er kwamen nog een paar goede kansen, maar die gingen er allemaal net niet in.
Ondertussen ging het verdedigend ook fantastisch. De tegenstanders hadden grote moeite om de bal richting de korf te spelen. Elke keer als de bal in het vak kwam, was deze binnen no time weer onderschept door de D3. Na een blik op de klok bleek dan ook dat de tegenstanders pas na 15!! minuten hun eerste schotpoging kregen. Helaas voor ons hadden zij echter wat minder kansen nodig om tot scoren te komen. Na een heel slim wegtrekballetje onder de korf stond het dan ook 1-3. Ondanks dat het aanvallend wat moeilijker ging, wist Rens vlak voor het rustsignaal nog een kort kansje te scoren onder de korf: 1-4!
Na de rust ging ook de aanval bij de D3 wat moeizamer. De tegenstanders zaten er veel beter bij dan tijdens de eerste helft, waardoor er veel (pass)fouten gemaakt werden. Gelukkig stond het verdedigend nog net zo goed als tijdens de eerste helft, waardoor de tegenstander ook niet tot scoren kwam. Uiteindelijk werd het harde werken toch nog beloond met een korte kans van Lise: 1-5!
Jammer dat de 10 niet gehaald is, maar verder heeft de D3 weer een fantastische wedstrijd gespeeld! Het kampioenschap hebben we dan ook nog uitgebreid gevierd bij de McDonalds.

Wedstrijd: MIA D4 – DWS D3

Uitslag: 1-5