Hooijer jaar langer bij DWS

13 januari 2016

KOOTWIJKERBROEK – Coen Hooijer is ook volgend seizoen de trainer/coach van DWS. De 35-jarige Heelsumse trainer heeft zijn contract bij de Kootwijkerbroekse korfbalclub met één jaar verlengd. ,,Ik ben hier nog lang niet klaar.”

Hooijer kwam afgelopen zomer over van DKOD om Arend Bakker op te volgen bij DWS. Hij heeft het goed naar zijn zin in Kootwijkerbroek. De tegenvallende prestaties – die vooral door veel blessureleed komen – veranderen daar niets aan. Hooijer: ,,Het is een mooie groep. Zeker als iedereen fit is. Iedereen is ook ontzettend leergierig. Dus ik ben hier nog lang niet klaar.” Daarnaast speelde het voor Hooijer mee dat dragende spelers als Diane van Hunen en Bas Lagerweij hebben aangegeven ook bij DWS te blijven.

DWS-voorzitter Bernard Schut is blij met het langer aanblijven van Hooijer. ,,Coen is afgelopen zomer met veel enthousiasme en positiviteit bij ons binnengekomen. Die twee zaken zorgen er ook voor dat we graag met hem doorgaan. Hij heeft veel energie om er wat van te maken. Dat is extra knap gezien alle tegenslagen – met name blessures – dit seizoen.”

,,Dat de prestaties momenteel uitblijven zie ik als overmacht”, vervolgt Schut over de relatief onervaren trainer. ,,Dit is pas zijn tweede vereniging waar hij trainer is, maar hij slaagt erin om één selectie te smeden van spelers uit het eerste en tweede team, waardoor de teamgeest goed is.”

Bron: www.barneveldsekrant.nl