Pupil van de week: Demi van de Braak

6 oktober 2017

Iedere week waarin DWS 1 thuis speelt, wordt één van onze DWS-pupillen in het zonnetje gezet als Pupil van de Week. En deze week is dat: Demi van de Braak uit de D2!

Demi (10 jaar) zit alweer zo’n anderhalf jaar op korfbal. Ze is bij DWS gekomen doordat een paar van haar vriendinnen (Ingrid, Jessica, Noa, Jasmine en Denise) op korfbal zaten. Toen ze in het shirtje van de Koningin Beatrixschool meespeelde met het schoolkorfbaltoernooi, wist Demi het zeker: zij ging ook op korfbal! Haar moeder vond het goed en nu is deze fanatieke dame iedere week te vinden op het korfbalveld.

Wie zijn je trainers? En wat vind je van hen?
Joël, Sabrina en Woukelien. Ik vind ze goede trainers. Ze zijn niet te streng en ze kunnen goed uitleggen over dingen die in de wedstrijd gebeuren. Het is altijd gezellig bij trainen!

Wat is jouw kracht bij korfbal? Dus waar ben je het allerbeste in?
Ik kan goed van 2 of 3 meter schieten. Vrijlopen en de bal onderscheppen gaat ook wel goed.

Wat vind je heel leuk of juist niet leuk om te doen bij de training?
Niet leuk: kruispas lopen. Want dat kan ik niet zo goed J
Wel leuk: schietoefeningen. De warming-up vind ik ook vaak leuk, zeker als je er lekker moe van wordt. Ik houd er wel van om moe te worden bij de training.

(Joël, Sabrina en Woukelien: jullie weten wat je te doen staat J)

Demi, wat vind je heel belangrijk bij korfbal?
Ik vind het belangrijk dat er niet wordt gerookt bij DWS als wij moeten trainen, om het goede voorbeeld te geven. Anders gaan kinderen het misschien nadoen. En ik vind ook dat we niet moeten schelden.

En als laatste vraag: gaat de doorloopbal erin zaterdag?
Ja ik denk het wel! Maar het kan natuurlijk altijd dat het even niet lukt. Vorige week, in onze kampioenswedstrijd, had ik een strafworp nét gemist. Dat gebeurt soms. Maar ik had ook wel gescoord en we wonnen alsnog met 5-0.

Aanstaande zaterdag mag Demi de eerste doorloopbal van de wedstrijd DWS 1- Oranje Nassau 1 nemen. De wedstrijd begint om 14:30. Kom allemaal kijken en moedig Demi en ons eerste aan!