Woudenberg 1 – DWS 1: 20-17

18 december 2016

KOOTWIJKERBROEK –  DWS heeft voor het eerst dit seizoen een verlies moeten incasseren. Woudenberg was in de topper met 20-17 te sterk voor de Kootwijkerbroekers. ,,Het zat er niet in”, aldus coach Coen Hooijer.

Zuur verlies DWS na twaalf zeges | ‘Wij zijn nog steeds de sterkste ploeg’

,,Het moment dat je verliest komt ook in de derde klasse een keer”, vertelt de DWS-coach na de nederlaag. ,,Het is alleen zuur dat het in deze wedstrijd gebeurt, want we hadden een mooie klapper kunnen maken”. DWS begon als ongeslagen koploper aan de topper met één punt voorsprong in Woudenberg. Beide teams voelden dat er veel op het spel stond en dat was zichtbaar bij de gespannen spelers. Het zorgde ervoor dat het spel in het eerste kwartier niet goed was. Woudenberg wist zich hier als eerste aan te onttrekken en sloeg een gat naar 8-4. Dit verschil bleef tot het einde van de wedstrijd staan.

Hooijer: ,,Het was een terechte nederlaag. We hebben als collectief keihard gewerkt, maar te weinig kansen gecreëerd en te weinig gescoord. Aanvallend was het niet goed genoeg, wat ook deels de verdienste is van Woudenberg”. Hilde Lozeman wist zich aanvallend wel te onderscheiden met acht treffers, maar DWS miste vooral het scorend vermogen van Diane van Hunen die de hele week niet getraind had vanwege blessureleed en twintig minuten voor tijd naar de kant moest.

De nederlaag is zuur, maar Hooijer wil daar niet te lang bij stilstaan: ,,We hebben verder een geweldig seizoen tot nu toe. Ik had vooraf getekend voor twaalf zeges uit dertien duels”. ,,Ik heb nog steeds vertrouwen in een goed eindresultaat. De doelstelling van promotie blijft gewoon staan”, vervolgt Hooijer. ,,We staan ongeslagen bovenaan op het veld en één punt achterstand in de zaal. We hebben het volledig in eigen hand. En ik vind dat wij de sterkste ploeg zijn. We moeten er alleen wel staan in zulke duels als tegen Woudenberg. In 2017 gaan we vlammen.”

Doelpuntenmakers: Hilde Lozeman 8, Gertjan Davelaar 3, Bernard Schut 2, Linemijn van den Top 1, Marieke Meijer 1, Bas Lagerweij 1, Rens Bleijenberg 1.