DWS 1 15 - 26 ODIK 1

28 April 2018 - 15:30

KOOTWIJKERBROEK/BARNEVELD – ODIK is weer een stap dichter bij de titel in de tweede klasse na een 15-26 zege bij DWS. Laatstgenoemde maakte zich geen illusie van de Barnevelders te winnen. De Kootwijkerbroekers grepen de wedstrijd aan als leermoment.

De bal is rond, maar van tevoren stond vast dat ODIK de derby bij DWS zou winnen. Hooijer wilde zijn ploeg echter geenszins naar de slachtbank laten leiden. ,,Je kan de wedstrijd met hangende pootjes benaderen, maar wij wilden vol gas erin gaan.”

Hoewel de Heelsumse oefenmeester normaal van de eigen kracht wil uitgaan, bedacht hij een tactisch plan: ,,Zij hebben een ploeg die overgangsklassewaardig is. Ik wilde druk bij hun heren neerleggen.” Daarom bracht hij al vroeg Job Schonewille in het team voor Gertjan Davelaar; Schonewille zorgde ervoor dat DWS succesvoller was in de rebound.

Verder pakte het inbrengen van Rinske van den Brink goed uit. Het 16-jarige talent was volgens Hooijer de MVP van het duel: ,,Zij steeg boven zichzelf uit.”

,,Ik heb ondanks het verlies een goed gevoel aan de wedstrijd overgehouden. Het publiek heeft een strijdvaardig DWS gezien en bij momenten hebben we goed tegenstand geboden.’´

NIVEAUVERSCHIL

Concullega Van Woudenberg kan zich grotendeels vinden in de woorden van Hooijer: ,,DWS korfbalde meer dan een half jaar geleden. Toen wilden ze tegenhouden; nu probeerden ze er een wedstrijd van te maken.”

Desondanks vond de coach het ‘een beetje saai’. ,,Maar dat komt omdat wij een andere doelstelling hebben en het niveauverschil te groot is. Ik vond het vooral een sportieve wedstrijd.”

,,Voor ons is het toch een verplicht nummertje. We wilden twee punten en fit blijven. Dat is gelukt. Nog drie duels te gaan om ongeslagen kampioen te worden.”

Doelpunten DWS: Bas Lagerweij 4, Hilde Lozeman 3, Rinske van den Brink 3, Kees van de Kuilen 3, Davitha van de Kuilen 1, Gertjan Davelaar 1.

Doelpunten ODIK: Luuk van de Kuilen 7, Gilbert Punt 6, Anke Verkerk 5, Else de Vries 3, Cees Snoei 3, Lydia Kas 1, Jasper Twilt 1.