Steun DWS in de strijd tegen degradatie!

3 maart 2016

Aanstaande zaterdag is het zo ver. De laatste, maar tevens ook belangrijkste thuiswedstrijd van dit zaalseizoen voor de hoofdmacht van onze vereniging. Door het verlies van Regio’72 tegen Kesteren heeft DWS 1 weer alles in eigenhand. Mocht er zaterdag nog verloren worden, is degradatie nog geen feit. Maar daar gaan we niet van uit. Een overwinning is immers hard nodig!

Zaterdag komt HKC uit Utrecht op bezoek. Een oude bekende voor ons. Zowel in de zaal als op het veld zijn wij deze ploeg al meerdere malen tegengekomen. In het seizoen 2015/2016 is er twee keer verloren van de korfballers uit Utrecht. Op het veld verloor het eerste nipt, met 1 puntje verschil. In de zaal verloor het dit seizoen met 21-12. Het belooft dus geen makkelijke wedstrijd te worden.

DWS 1 heeft twee overwinningen nodig om zich te handhaven, mocht er maar 1x gewonnen worden is er sprake van een beslissingswedstrijd. Mocht het eerste in de laatste twee wedstrijden 3 punten pakken, dan is het afwachten wat de andere ploegen doen. Twee overwinningen zijn dus noodzakelijk!

Ook het tweede speelt een belangrijke pot. Willen zij nog kans houden op promotie, dan moet deze gewonnen worden. Zij spelen om 17:20 tegen Tiel 3. Een lastige tegenstander, waar uit nog van werd verloren.

Kortom: zaterdag is jullie steun dus hard nodig, om handhaven te bewerkstelligen. De selectie heeft de negende man nodig om de overwinning uit het vuur te slepen! Trek je blauw-witte outfit aan en maak een mooi spandoek en juich de selectie naar de overwinning! Na een seizoen vol pech zal dit een hele mooie prestatie zijn van de selectie en coaches Coen Hooijer en Chiara Geutjes. De selectie zal dan ook alles op alles zetten om zaterdag de punten in Kootwijkerbroek te houden.

DWS 2- Tiel 3 17:20

DWS 1 – HKC 1 18:35