DWS 1 23 - 18 De Vinken 1

6 October 2018 - 15:30

KOOTWIJKERBROEK – DWS blijft bovenin de tweede klasse meedraaien dankzij de derde winstpartij van het seizoen. Om tot de zege te komen moest het eerst een 0-5 achterstand wegwerken tegen De Vinken. ,,Het was een wedstrijd met twee gezichten”, legt coach Coen Hooijer uit.

De selectie werd vlak voor de wedstrijd opgeschrokken door een dodelijk ongeluk in de hechte gemeenschap. Dat had zichtbaar impact op de ploeg, die timide aan de wedstrijd begonnen. Hooijer: ,,We stonden binnen acht minuten met 0-5 achter. Ik heb de ploeg in een time-out wakkergeschud en dat is als een bom ingeslagen.”

DWS had het gat snel gedicht en denderde daarna over De Vinken heen. Hooijer: ,,Het hele team was geweldig, met Elske en Bas voorop in de strijd. Dat was prachtig om te zien.”

Doelpunten: Bas Lagerweij 7, Hilde Lozeman 3, Elske Ortse 3, Kees van de Kuilen 3, Bernard Schut 3, Davitha van de Kuilen 2, Job Schonewille 2.