DWS 1 22 - 20 Fortissimo 1

1 December 2017 - 20:50

KOOTWIJKERBROEK – DWS houdt zich als gepromoveerde ploeg meer dan staande in de tweede klasse. Net als op het veld staat DWS ook op de tweede plek in de zaal na een 22-20 overwinning op Fortissimo.

De uitslag doet vermoeden dat DWS moeite had met Fortissimo, maar de zege kwam geen moment in gevaar. ,,We hebben de hele wedstrijd voor gestaan en als het even spannend leek te worden, liepen we weer uit”, vertelt coach Coen Hooijer.

DWS verzuimde echter door ‘pupillen fouten’ al vroeg afstand te nemen van de bezoekers uit IJsselstein. ,,We zijn het hele seizoen verdedigend erg goed, maar zaterdag niet. Ik heb voor het eerst een donderspeech moeten geven in de rust; omdat pupillen afspraken niet nagekomen werden: je laat een tegenstander eerst velddoelpunten maken en zoekt daarna de grens op.”

De Kootwijkerbroekers waren aanvallend echter sterk genoeg om Fortissimo op achterstand te zetten. ,,We leveren uiteindelijk veel strijd en winnen als team.”

Team

Door als een team te presteren staat DWS op de tweede plaats. ,,Als team zit het goed”, legt Hooijer uit. ,,De ploeg is niet afhankelijk van één of twee spelers ; dat hoeft ook niet in de tweede klasse. Je hoeft niet bij ons alleen maar te kunnen scoren; je moet je ook voor een ander kunnen wegcijferen.”

Dat kunnen spelers van DWS als de beste. Hooijer: ,,We hebben een brede selectie en ik kan spelerswisselingen doorvoeren. Davitha zit nu bij de selectie en ze wordt steeds belangrijker. De vorige wedstrijden liet ze anderen scoren, zaterdag was ze zelf op dreef.”

De Heelsumse coach durft geen voorspelling te doen wat er mogelijk is: ,,We staan nu terecht op de tweede plaats. Ik denk ook dat we individueel nog beter kunnen worden. Maar ik weet niet of er nog meer mogelijk is dit seizoen. Op het veld is ODIK een maatje te groot en we zullen zaterdag zien wat Synergo doet.” Dan gaat DWS naar de ongeslagen koploper in de zaal.

Doelpuntenmakers: Davitha van de Kuilen 5, Kees van de Kuilen 5, Bas Lagerweij 4, Gertjan Davelaar 4, Hilde Lozeman 2, Rens Bleijenberg 1, Aline van de Glind 1.