DWS 1 9 - 20 VIKO 1

15 September 2018 - 15:30

KOOTWIJKERBROEK –  Voor DWS bracht de eerste ‘topper’ van het seizoen niet waar de Kootwijkerbroekers op hoopten. Titelkandidaat VIKO ging er met de punten vandoor op het Sportveld DWS: 9-20.

Op basis van één speelronde is het te vroeg om de wedstrijd tussen DWS en VIKO tot een echte topper te bestempelen. Beide teams hebben echter de ambitie uitgesproken om lang mee te doen om de bovenste plaatsen. DWS-coach Coen Hooijer ziet de ploeg uit Vianen zelfs als één van de titelkandidaten.

Hooijer was echter niet onder de indruk van VIKO: ,,Voor een topploeg had het geen sterke aanval. Verdedigend hebben ze de zaken wel goed op orde; ze zetten ons herenkwartet goed vast. Wij kwamen moeilijk onder de druk vandaan.”

Waar DWS normaal gesproken met goed gecreëerde en lange aanvallen haar tegenstander probeert te slopen, eindigden de meeste aanvallen al na twee schoten. ,,Dat het uiteindelijk 9-20 wordt, is vertekend. VIKO kreeg nog wat strafworpen en ging op het einde met flair spelen en dan vallen er nog een paar in.”

De Heelsumse oefenmeester is ervan overtuigd dat zijn ploeg niet heeft laten zien wat het kan: ,,Wij kunnen beter dan dit. Het is echter niet gek dat het er nog niet uitkomt. We zitten in een proces waarbij we vijf nieuwe spelers in moeten passen.”

Desondanks gelooft Hooijer erin dat DWS kampioen kan worden. ,,De doelstelling is om in de top twee te eindigen, maar we hebben ook de kwaliteit in de ploeg om kam pioen te worden. Als je als club ooit naar de eerste klasse wil, dan zit je nu in een poule dat het mogelijk is. Iedereen wint van elkaar en er is geen uitgesproken favoriet.”

,,Het is voor ons de vraag of dat teamproces weken of maanden duurt; we mogen natuurlijk niet te veel punten verspelen als we bovenin van betekenis willen zijn”, aldus Hooijer

Doelpuntenmakers: Kees van de Kuilen 3, Elske Schonewille 1, Davitha van de Kuilen 1, Hilde Lozeman 1, Bernard Schut 1, Bas Lagerweij 1, Dinant Lagerweij 1.