DWS 1 22 - 22 Hellas 1

10 December 2018 - 10:10

KOOTWIJKERBROEK – Het publiek in de Veluwehal kreeg een spectaculaire wedstrijd te zien. DWS hield titelkandidaat Hellas’63 op een gelijkspel (22-22), al wisten de Kootwijkerbroekers na afloop niet goed of ze blij of boos moesten zijn.

,,Vooraf teken je voor een punt tegen Hellas, al hoop je natuurlijk altijd op twee punten”, stelt coach Coen Hooijer. ,,Maar achteraf bezien hadden het er twee moeten zijn. De scheidsrechter heeft ons een punt afgesnoept.”

De Heelsumse oefenmeester wil niet te veel woorden vuil maken aan de arbiter na afloop van het gelijkspel. Hij wil liever zijn ploeg complimenteren met het vertoonde spel: ,,Ik ben gigantisch trots op hoe wij als team gestreden hebben.”

DWS begon zaterdag met Elske Ortse en Bernard Schut in de basis, beiden waren hersteld van hun blessures. Zodoende kon DWS voor het eerst in het zaalseizoen met een complete selectie aantreden.

Het basisteam moest in de eerste helft nog het initiatief aan de bezoekers uit Nunspeet laten, die met drie treffers voorsprong gingen rusten. Na de pauze kantelde DWS de wedstrijd. ,,Bernard beet zich als een pitbull vast in zijn tegenstander. Linemijn viel goed in en Gertjan was opnieuw waardevol als supersub”, aldus een trotse trainer.

SLOTFASE

DWS op achterstand een hectische slotfase in, maar enkele minuten later zette de sterk spelende Rinske van den Brink haar club op 22-20. Vervolgens komen twee spelers van Hellas’63 in botsing met elkaar en geeft de arbiter een dubieuze strafworp. Even later valt zelfs de gelijkmaker. Vijf seconden voor tijd lijkt Hilde Lozeman alsnog de winnende te maken voor DWS, ‘maar die treffer wordt onterecht afgekeurd’.

,,Ik zit hier met een dubbel gevoel. Er is ons een punt ontnomen, want we verdienden het om te winnen”, vervolgt Hooijer na het gelijkspel. ,,Tegelijkertijd hebben we een belangrijk punt behaald en veel vertrouwen geoogst met ons spel.”

Doelpuntenmakers: Hilde Lozeman 6, Rinske van den Brink 3, Elske Schonewille 3, Kees van de Kuilen 3, Bas Lagerweij 3, Gertjan Davelaar 2, Linemijn van den Top 1, Job Schonewille 1.