Huizen 1 21 - 21 DWS 1

13 May 2017 - 15:30

KOOTWIJKERBROEK – Hoewel DWS een punt heeft laten liggen bij de hekkensluiter, was coach Coen Hooijer tevreden met het gelijkspel tegen Huizen.

,,We hebben geknokt en door vechtlust een punt veroverd”, aldus Hooijer over zijn ploeg die het grootste deel van de wedstrijd tegen een achterstand aan keek.,,Huizen stond gedeeld laatste, maar zij speelden heel goed. Wij waren zelf ook goed, waardoor het een leuke wedstrijd was.”

DWS verlegde in de tweede helft – met het inbrengen van Dinant Lagerweij als rustpunt – de aandacht meer naar de sterk spelende dames; waardoor het in de slotfase de achterstand ongedaan wist te maken. Hilde Lozeman schoot DWS met twee treffers naast Huizen; in de slotseconde zag Linemijn van den Top een winnende treffer nog uit de korf draaien.

DWS blijft door het gelijkspel koploper met één punt voorsprong op Fortissimo.

Doelpunten: Diane van Hunen 6, Hilde Lozeman 4, Aline van de Glind 4, Gertjan Davelaar 3, Linemijn van den Top 2, Bas Lagerweij 2.