ODIK 1 21 - 11 DWS 1

9 September 2017 - 15:30

BARNEVELD – ODIK was zoals verwacht een maatje te groot voor DWS in de gemeentederby (21-11). Toch klonk er in het DWS-kamp tevredenheid, terwijl ODIK-coach Hugo van Woudenberg bij zijn ploeg scherpte miste.

ODIK benaderde de derby als één van de veertien veldduels die gewonnen moet worden richting het gewenste kampioenschap in de tweede klasse. DWS zag het als een mooie kans om de titelkandidaat het vuur aan de schenen te leggen. Zo vaak treffen de Kootwijkerbroekers ODIK niet; laatstgenoemde speelde immers in 2006 voor het laatst zo laag.

Het publiek – dat ondanks het barre weer in groten getale naar sportpark Oosterbos was gekomen – zag DWS een brutale 1-2 voorsprong nemen, maar ODIK stelde daarna snel orde op zaken (8-2). In het vervolg bleef ODIK de bovenliggende partij, al verweerde DWS zich tactisch kranig en wist het vooral de Barneveldse heren van het veelvuldige scoren te beletten. De ODIK-zege kwam mede dankzij sterk verdedigen geen moment in gevaar.

,,Het was geen goede wedstrijd”, vindt Van Woudenberg die met zijn ploeg naar meer uitdaging zoekt dan louter winnen. ,,Wij waren niet scherp genoeg om DWS met een hele dikke nederlaag naar huis te sturen. Het slechte weer en dat je op voorsprong staat, speelt natuurlijk mee in je scherpte. Maar het rendement moet omhoog.”

TROTS

Het rendement was bij DWS juist zeer hoog. ,,Ik teken direct als we elke wedstrijd boven de twintig procent zitten, maar dit was niet ons spel”, vertelt coach Coen Hooijer. ,,Ik koos ervoor het spel te vertragen en lange aanvallen op te bouwen, maar normaal willen wij attractief spelen en veel kansen creëren.”

Hooijer vervolgt: ,,Je weet dat ODIK een maatje te groot is; dus dan kan je tactisch wat anders proberen. Het pakte goed uit. Vooral onze heren hebben een mooie prestatie geleverd en in het bijzonder Kees (van de Kuilen, red.). Ik ben trots op de groep en hoe we gespeeld hebben.”

ODIK: Anke Hopman 5, Luuk van de Kuilen 5, Ivo Bronts 4, Willianne Davelaar 3, Gilbert Punt 2, Else de Vries 1, Albert van de Kuilen 1.

DWS: Kees van de Kuilen 4, Gertjan Davelaar 2, Hilde Lozeman 1, Aline van de Glind 1, Elske Ortse 1, Rens Bleijenberg 1, Bas Lagerweij 1.