DWS/Revival klaar voor ‘China-thuis’ (20 december)

19 december 2017

GEMEENTE BARNEVELD –  ,,We kunnen van elkaar leren morgen en dat is natuurlijk heel mooi.” Jeffrey van de Bunt kijkt reikhalzend uit naar wat morgen te gebeuren staat in de Veluwehal. Dan stuit een combinatieteam van DWS en Revival op de korfbalselectie van wereldmacht China. In gesprek met de mede-organisator. ,,Een superleuke kans om korfbal nog meer bekend te maken.”

Eerdere edities was er sprake van een wedstrijd tussen DWS en China, het jaar erna een combinatie DWS/ODIK en dit jaar heeft DWS gekozen voor de Terschuurse korfbalvereniging Revival, ter afwisseling. ,,We hebben het nu één keer met ODIK gedaan maar Coen Hooijer, de trainer van DWS, had contact gelegd met Eric van de Glind van Revival, daar waar ik in het tweede speel. We vormen in totaal met zijn zessen de organisatie, samen met de twee trainers, Coen Hooijer dus van DWS en Bert van Drongelen namens Revival.”

KRACHT CHINEZEN

Naast Van de Bunt zijn Eltjo Lozeman en Martin Verkerk namens de Terschuurse korfbalclub organisatoren, bij DWS zetten Aline van de Glind, Hilde Lozeman en Colinda Berg hun beste beentje voor in de aanloop naar de krachtmeting morgenavond.

Wat is de kracht van de Chinezen? ,,Zij hebben de naam om klein te zijn, maar daar is bij dit korfbalteam geen sprake van”, vervolgt de Terschuurder (26). ,,Ze zijn al een tijdje op trainingskamp in Nederland omdat ons land nou eenmaal hét korfballand van de wereld is en ze daardoor veel van ons denken te leren. Ook in Apeldoorn hebben ze al een oefenwedstrijd gespeeld. Wij gaan natuurlijk voor de winst maar het is met name een mooie kans om van elkaar te leren. De Chinezen hebben een lekker snel en flexibel spel en daar kunnen wij ook weer beter van worden.”

De korfballer uit het tweede van Revival – in het dagelijks leven service-manager bij een Volvo-vestiging in Zeist – roemt de band die er is ontstaan met DWS. ,,De samenwerking verloopt erg leuk en gemoedelijk en dat is fijn natuurlijk. Laten we dat ook in het veld tonen!”

WINST

Hoe kijkt hij uit naar het treffen in de Veluwehal? ,,We gaan natuurlijk vol voor de winst, maar de sfeer en de acties eromheen zijn ook belangrijk.” Daarbij is een zogeheten ‘Kabaal-bokaal’ in het leven geroepen. ,,Jeugdteams komen ludiek uitgedost naar de Veluwehal en worden opgeroepen om ons te ondersteunen op een zo luid mogelijke manier. In de rust van de wedstrijd, die gespeeld wordt met vier kwarten van twintig minuten, wordt de beker uitgereikt. We kijken er met zijn allen naar uit.”

Het duel tussen DWS/Revival en China begint morgenavond om 20.15 uur.