Bericht van Technische Commissie (TC) over nieuw seizoen

29 juni 2022

Na een prachtige slotdag is het weer tijd voor lekker wat anders dan korfbal. Geniet er allemaal van!

Het is wel zó weer augustus waarin we starten met een nieuw seizoen, met een nieuwe hoofdcoach, met diverse verschuivingen van spelers van jeugd naar senioren en het gaan spelen in een ander team. We hopen op een prachtig seizoen met veel successen, plezier en weinig blessures.

Vorige jaar was het een jaar mét veel blessures. We leven mee met hen die (tijdelijk) moeten afhaken: beterschap!!

Door die blessures en diverse andere redenen is er best vaak afgezegd door spelers. Er moest dan ook veel geregeld worden om teams compleet te krijgen met soms zelfs de noodzaak om teams een wedstrijd niet te laten spelen zodat we juist andere teams compleet konden krijgen.

We willen vanuit de TC benadrukken dat korfbal een teamsport is. Daar heb je vrijwillig voor gekozen. Teamsport biedt veel voordelen, maar schept ook verplichtingen naar je teamgenoten. Een ervan is dat je samen traint en wedstrijden speelt. Als je een blessure hebt dan lukt dat helaas niet. We  zien echter ook veel dat er tijdens de competitie wordt afgezegd voor andere uitstapjes waardoor teams incompleet raken. Dat moet dan weer door spelers van andere teams worden opgevangen (soms door het spelen van meerdere wedstrijden(delen)).

Afzeggen anders dan voor blessures moeten we vermijden. Plan zaken op andere momenten!! Daarom dit signaal: zorg dat je er bent bij trainingen én wedstrijden, veel leuker voor iedereen. We moeten het samen doen om zo als team te verbeteren en sterk te zijn. Daarom hanteren we als uitgangspunt dat iedereen in de 1-2-selectie 2x per week traint.

Uitgangspunten v.w.b. beschikbaarheid:

Team Training (Oefen) wedstrijd Start 1e training Opmerkingen
DWS 1 2x aanwezig Ma. 15-8 om 20u Trainer bepaalt samenstelling
DWS 2 2x aanwezig Ma. 15-8 om 20u Slechts bij hoge uitzondering afwijken van aanwezigheid i.o.m. tc, trainer (afstemming met team). Tc i.o.m. trainer bepaalt samenstelling
DWS 3 1x aanwezig Do. 25-8 om 19.45u TC i.o.m. aanvoerder bepaalt samenstelling
DWS 4 1x aanwezig Do. 25-8 om 20.45u TC i.o.m. aanvoerder bepaalt samenstelling
DWS A1 2x aanwezig Do. 25-8 om 19u TC i.o.m. aanvoerder bepaalt samenstelling
Info voor de jeugd volgt binnenkort via de Jeugd Technische Commissie (JTC).

Let op: Het team is zelf verantwoordelijk voor het compleet zijn met de beschikbare spelers die zijn geselecteerd. Bij blessures geldt dat 1 voor 2 gaat, 2 voor 3 enz.

Iedereen een fijne vakantie toegewenst!

TC DWS (Harry, Dingeman, Rianne en Joanne)

Voorlopige teamindeling senioren + A-jeugd:
Selectie DWS1/2
Albert Gisella