Coronamaatregelen vanaf 19 mei 2021

19 mei 2021

Vanaf 19 mei 2021 gelden er nieuwe maatregelen/versoepelingen rondom het coronavirus. Alle maatregelen m.b.t. de trainingen vanaf 19 mei 2021 vind je hieronder:

• Heb je klachten, blijf thuis en laat je testen.
  • Desinfecteer je handen voordat je de accommodatie betreedt en ook na de trainingen en wedstrijden.
  • Heb je klachten, blijf thuis en laat je testen. Ook leden jonger dan 18 jaar met verkoudheidsklachten moeten thuisblijven.
  • Blijf thuis als: je een huisgenoot hebt die positief getest is, je een huisgenoot hebt met koorts of benauwdheidsklachten of als je in de afgelopen 10 dagen terug bent gekomen uit een gebied waarbij in het reisadvies staat dat je in thuisquarantaine dient te gaan of als je dicht in de buurt bent geweest van iemand met corona (minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter), bv. als je een melding hebt gehad via de corona-app.
  • Blijf thuis als je positief getest bent op corona. Neem a.u.b. zo snel mogelijk contact op met je trainer/coach of iemand van het bestuur.
  • Houd altijd 1,5 meter afstand van iedereen buiten het veld.

Trainingen algemeen

• De spelers en trainers zijn zo kort mogelijk voor de training aanwezig (max 10 min).
  • De spelers en trainers verlaten het veld zo snel mogelijk weer na dat de training is afgelopen.
  • Tijdens trainingen zijn toeschouwers niet toegestaan.
  • Na elke training moet het materiaal schoongemaakt worden. Dit wordt na elke training gedaan. Hiervoor zijn de trainers en het team zelf verantwoordelijk.
  • Kleedkamers, kantine en horeca buitenterras zijn gesloten.
  • Als de richtlijnen onvoldoende worden nageleefd zijn wij als bestuur genoodzaakt om de trainingen stop te zetten.

Trainingen jeugd tot en met 17 jaar

• Er zijn geen beperkingen meer qua training/wedstrijd, er hoeft geen afstand meer gehouden worden tijdens de training/wedstrijd.
  • Ouders die hun kinderen naar een training rijden worden beschouwd als toeschouwer en hebben dus geen toegang tot de accommodatie.
  • Ouders kunnen hun kinderen tot aan het hek brengen en aan het einde van de training bij het hek weer ophalen. Blijf zoveel mogelijk in of bij de auto. Ga dus niet bij het hek staan om de training te bekijken.

Trainingen senioren 18 jaar tot en met 26 jaar

• Na de training moet men wel weer 1,5 meter afstand houden van elkaar.

Trainingen senioren 27 jaar en ouder

• Op een buitensportaccommodatie mag maximaal met 30 personen gesport worden, zolang er minimaal 1,5 meter onderlinge afstand gehouden wordt tijdens de training.
  • Wedstrijden zijn niet toegestaan.

Coco-dienst

• De teams zorgen zelf voor de Coco-taken: klaarzetten/opruimen van desinfectie bij training, schoonmaken materialen en elkaar aanspreken om onderling 1,5 meter afstand te houden buiten het kunstgrasveld.

Alleen samen krijgen we corona onder controle!