Coronamaatregelen vanaf 26 juni 2021: publiek weer toegestaan!

23 juni 2021

Vanaf zaterdag 26 juni gelden er nieuwe maatregelen/versoepelingen rondom het coronavirus. Alle maatregelen m.b.t. de trainingen/wedstrijden vanaf 26 juni 2021 vind je hieronder:

Algemene richtlijnen

• Heb je klachten, blijf thuis en laat je testen.
  • Desinfecteer je handen voordat je de accommodatie betreedt en ook na de trainingen en wedstrijden.
  • Heb je klachten, blijf thuis en laat je testen. Ook leden jonger dan 18 jaar met verkoudheidsklachten moeten thuisblijven.
  • Blijf thuis als: je een huisgenoot hebt die positief getest is, je een huisgenoot hebt met koorts of benauwdheidsklachten of als je in de afgelopen 10 dagen terug bent gekomen uit een gebied waarbij in het reisadvies staat dat je in thuisquarantaine dient te gaan of als je dicht in de buurt bent geweest van iemand met corona (minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter), bv. als je een melding hebt gehad via de corona-app.
  • Blijf thuis als je positief getest bent op corona. Neem a.u.b. zo snel mogelijk contact op met je trainer/coach of iemand van het bestuur.
  • Houd altijd 1,5 meter afstand van iedereen buiten het veld.

Trainingen/wedstrijden algemeen

• Er zijn geen beperkingen meer qua training/wedstrijd, er hoeft geen afstand meer gehouden worden tijdens de training/wedstrijd.
  • Er mogen weer wedstrijden onderling en tegen andere clubs gespeeld worden.
  • Kaderleden, officials, vrijwilligers, coaches, rijouders naar een uitwedstrijd en medewerkers die een rol hebben bij sportactiviteiten mogen aanwezig zijn.
  • Ouders en toeschouwers hebben weer toegang tot de accommodatie en mogen de trainingen en wedstrijden bekijken met in achtneming van de 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Na elke training moet het materiaal schoongemaakt worden. Dit wordt na elke training gedaan. Hiervoor zijn de trainers en het team zelf verantwoordelijk.
  • Na de training moet men wel weer 1,5 meter afstand houden van elkaar.

Vereniging en accommodatie

• Kleedkamers en douches zijn geopend met in achtneming van de 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Sportkantine en buitenterras zijn geopend. Houdt wel rekening met een aantal voorwaarden: o.a. vaste zitplaatsen, registratie/gezondheidscheck via QR-code.
  • De teams zorgen zelf voor de Coco-taken: klaarzetten/opruimen van desinfectie bij training, schoonmaken materialen en elkaar aanspreken om onderling 1,5 meter afstand te houden buiten het kunstgrasveld.
  • Als de richtlijnen onvoldoende worden nageleefd zijn wij als bestuur genoodzaakt om de trainingen/wedstrijden stop te zetten.

Alleen samen krijgen we corona onder controle!

Het bestuur