Coronamaatregelen vanaf 16 maart 2021 [update]

16 maart 2021

Vanaf 3 maart 2021 gelden nieuwe maatregelen/versoepelingen rondom het coronavirus. Zowel voor jeugd als voor senioren.

Er is besloten door het bestuur om alle spelende leden de mogelijkheid te geven om weer te trainen op het veld. Hierbij zal bij de senioren een splitsing gemaakt worden tussen leden onder de 27 en die vanaf 27 jaar. De jeugd blijft voorlopig nog op de zaterdag trainen.

Zodra er meer duidelijkheid is over de groepsindeling, startdatum en de trainingstijden door de TC en JTC dan laten we dit zo spoedig mogelijk weten via de website, DWS-info app en de diverse teamapps.

Alle maatregelen m.b.t. de trainingen vanaf 3 maart 2021 vind je hieronder:

• Heb je klachten, blijf thuis en laat je testen.
  • Desinfecteer je handen voordat je de accommodatie betreedt en na de trainingen en wedstrijden ook.
  • Heb je klachten, blijf thuis en laat je testen. Ook leden jonger dan 13 jaar met verkoudheidsklachten moeten thuisblijven.
  • Blijf thuis als: je een huisgenoot hebt die positief getest is, je een huisgenoot hebt met koorts of benauwdheidsklachten of als je in de afgelopen 10 dagen terug bent gekomen uit een gebied waarbij in het reisadvies staat dat je in thuisquarantaine dient te gaan of als je dicht in de buurt bent geweest van iemand met corona (minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter), bv. als je een melding hebt gehad via de corona-app.
  • Blijf thuis als je positief getest bent op corona. Neem a.u.b. zo snel mogelijk contact op met iemand van het bestuur.
  • Voor spelers van 13 jaar en ouder: houd altijd 1,5 meter afstand van iedereen buiten het veld.
  • Zolang de avondklok geldt, dienen sporters en trainers op tijd het sportpark verlaten zodat ze aan de regels van de avondklok voldoen.
  • Voor spelers vanaf 13 jaar mogen na het sporten niet bij elkaar komen met meer dan 2 personen. Voor jongere kinderen onder de 13 jaar geldt deze beperking niet.

Trainingen algemeen

• De spelers en trainers zijn zo kort mogelijk voor de training aanwezig (max 10 min) en verlaten het veld zo snel mogelijk weer na dat de training is afgelopen.
  • Tijdens trainingen zijn toeschouwers niet toegestaan.
  • Na elke training moet het materiaal schoongemaakt worden. Dit wordt na elke training gedaan. Hiervoor zijn de trainers en het team zelf verantwoordelijk.
  • Kleedkamers en kantine zijn gesloten.
  • Als de richtlijnen onvoldoende worden nageleefd zijn wij als bestuur genoodzaakt om de trainingen stop te zetten.

Trainingen jeugd

• Ouders die hun kinderen naar een training rijden worden beschouwd als toeschouwer en krijgen dus geen toegang tot de accommodatie.
  • Ouders kunnen hun kinderen tot aan het hek brengen en aan het einde van de training bij het hek weer ophalen. Blijf zoveel mogelijk in of bij de auto. Ga dus niet bij het hek staan om de training te bekijken.

Trainingen senioren tot en met 26 jaar

• Er zijn geen beperkingen meer qua trainingen, er hoeft geen afstand meer gehouden worden tijdens de training.
  • Na de training moet men wel weer 1,5 meter afstand houden van elkaar.

Trainingen senioren 27 jaar en ouder

• Er mag alleen in 2-tallen getraind worden. (per 16 maart met maximaal vier personen)
  • 2-tallen onderscheiden zich d.m.v. het dragen van hesjes of verschillende t-shirts (2-tallen dezelfde kleur). (per 16 maart met maximaal vier personen)
  • De 2-tallen mogen niet veranderd worden tijdens de training. (per 16 maart met maximaal vier personen)
  • Instructie mag alleen in 2-tallen gegeven worden, dus meerdere keren dezelfde instructie geven aan verschillende 2-tallen is mogelijk. (per 16 maart met maximaal vier personen)
  • Houd minimaal 1,5 meter afstand voor, tijdens en na de training.

Coco-dienst

• De teams zorgen zelf voor de Coco-taken: klaarzetten/opruimen van desinfectie bij training, schoonmaken materialen en elkaar aanspreken om onderling 1,5 meter afstand te houden buiten het kunstgrasveld.

Alleen samen krijgen we corona onder controle!