Devinco 1 – DWS 1: 21-10 | Geen bonuspunten DWS

6 maart 2022

KOOTWIJKERBROEK DWS heeft zaterdagavond met duidelijke cijfers van Devinco verloren. In Deventer verloor het team van trainer René Slegh na een 13-5 ruststand uiteindelijk met 21-10.

Drie weken na de laatste competitiewedstrijd begon Boaz Liefting bij DWS in de basis op de plek van Joël Lagerweij. In de strijd om handhaving had DWS gehoopt tegen Devinco een bonuspunt te scoren, maar dit zat er in Sporthal Keizerslanden geen moment in. Het grootste verschil maakte de thuisclub in de eerste helft, na rust leek DWS even terug te komen. Maar na 13-7 nam Devinco definitief afstand.

Trainer Slegh was duidelijk in zijn commentaar: ,,Wij zijn er niet aan te pas gekomen, de uitslag is niet geflatteerd. Devinco was beter in alles en had een hoog schotpercentage. Wij hebben ons niveau niet gehaald, het was allemaal net niet. Jammer, de oorzaken moeten we nog analyseren zodat we volgende week wanneer we weer tegen Devinco spelen beter voor de dag komen.”

DWS staat nu derde met twee punten voorsprong op Rheko.

Doelpuntenmakers DWS: Boaz Liefting 3, Rens Bleijenberg 2, Joël Lagerweij 2, Rinske van den Brink 2 en Linemijn Jansen 1.