Dit is een goed stel hoor! DWS Midweek is kampioen geworden bij en tegen Spirit

14 juni 2019

De stand in de poule voorafgaand aan de laatste ronde deed vermoeden dat het nog alle kanten op kon. Maar na afloop van de laatste ronde was het gewoon DWS wat er met de titel van door ging. In de laatste wedstrijd werd er overtuigend gewonnen bij en tegen Spirit.

Ging dan alles van een leien dakje voor DWS? Nee, zo zou ik het niet willen zeggen. De start van de kampioenswedstrijd was op z’n zachtst gezegd nogal stroef. Ondanks het massaal toegestroomde publiek (mannetje of 15) had DWS last van plankenkoorts. Na 15 minuten spelen stond het 4-0 voor onze Voorthuizense vrienden. Dat ging niet goed. Maar gelukkig was daar Rianne. Zij brak de ban door een strafworp feilloos te benutten. Dat resulteerde in een ware Remontada.

Die comeback werd geïllustreerd door een fantastisch stukje teamwork. Niels en Japke haalden allebei een bal van de lijn af, om vervolgens een doelpunt te maken. Hoe mooi is dat! Met de rust was de valse start weggepoetst. 1 minuut voor de rust ging Hilde nog even thee zetten, sneller dan vorige week in ieder geval! De ruststand was 5-6 in het voordeel van DWS.

In de tweede helft ging DWS gewoon verder waar het voor rust, ietwat laat weliswaar, mee begonnen was. Scoren! Spirit werd langzaam aan gesloopt. Tactische aanwijzingen vanaf de bank betaalden zich uit, Arjen maakte een lekker omdraaiballetje en Gerjan scoorde er lekker op los. Het gaatje was geslagen en 4 minuten voor tijd durfde onze fanatieke aanhang het aan om de bloemen en de champagne op te gaan halen. Dat vertrouwen was natuurlijk terecht, DWS ging dit niet meer weggeven. Maar Milou, om de champagne al 2 minuten voor het einde te laten knallen was wellicht wat voorbarig? Gelukkig kwam alles goed, eindstand 8-13, de titel was binnen!

Voor het eerst in de jonge geschiedenis van deze versie van de DWS Midweek waren we kampioen geworden. Dit is een goed stel hoor!

Het idee was om het feest voort te zetten in de ‘sfeervolle’ kantine van Voorthuizen. Uw verslaggever/coach/supporter was daar net op krukken aanbeland toen besloten werd om toch maar buiten te gaan zitten….. Daar kwam ik net vandaan….. Buiten aangekomen werd nog taart gegeten met slagroom. Inge deed dit andersom, meer slagroom dan taart. Het feest werd in de kleedkamer nog voortgezet door de heren. Het was erg gezellig.

Het pittoreske Voorthuizen bleef puntloos, titelloos en bloemloos achter. Een perfecte avond kwam ten einde.

Staand van links naar rechts: Milou van Essen, Johan Lagerweij, Rachel van ’t Foort, Menno Bouw, Niels Westervelt, Arjen Lagerweij, Brendan Hooijer en Gerjan van de Krol. Zittend van links naar rechts: Inge Davelaar, Linda van den Brink, Japke Happel en Rianne Boon.