DWS 1 – De Corvers 1: 18-13

20 november 2016

KOOTWIJKERBROEK Goed was het niet, maar DWS heeft – zoals het een kampioensploeg betaamt – ook een slechte wedstrijd winnend afgesloten: 13-18. Deborah van Deelen brak uiteindelijk de ban tegen De Corvers.

18-jarige Van Deelen helpt DWS aan zege

De Corvers was niet geheel onbekend voor DWS. In de voorbereiding hadden de Kootwijkerbroekers nog tegen de bezoekers uit Hilversum geoefend. ,,Het is een echte vierde klasse club: een sportief team dat keihard werkt. Dat kan je maar op één manier bestrijden: door zelf ook hard te werken”, aldus DWS-coach Coen Hooijer.

De Heelsumse oefenmeester wilde vooral van de eigen kracht van DWS uitgaan. Hij merkte al snel dat het bij zijn ploeg niet zo gesmeerd liep, zoals het eerder dit seizoen wel heeft gedaan. ,,Het was een taaie pot. Bij rust was het maar 6-6. Dat we er slechts zes doorlaten, is prima. Het probleem is dat we maar niet tot scoren kwamen.”

In de tweede helft bleef DWS sterk verdedigen. Daarnaast kwam het aanvallend ook beter uit de verf. ,,De verdediging staat op orde bij ons. Dan is het zaak om vertrouwen en rust te houden in de aanval”, vervolgt Hooijer over zijn ploeg.

De Corvers bleef echter in het spoor van DWS, tot 14-12. Hooijer bracht de 18-jarige Deborah van Deelen binnen de lijnen en zij maakte met twee treffers op rij het verschil.

Dankzij de doelpunten van Van Deelen won DWS voor de negende keer op rij dit seizoen. Dit is typerend voor DWS dat niet alleen titelaspiraties heeft, maar ondertussen ook aan de toekomst denkt. Hooijer: ,,Deborah verdiende zaterdag een kans en ik ben blij dat ze die heeft gegrepen. Net als dat ik Dinant Lagerweij kon inzetten voor de afwezige Bernard Schut.”

Over de titelaspiraties zegt Hooijer: ,,Het was onze slechtste wedstrijd van het seizoen, maar ik ben het ermee eens dat je als kampioensploeg ook zulke wedstrijden moet kunnen winnen. We hebben namelijk gewoon tweede klasse niveau. Nu is het zaak om erin te komen.”

Doelpuntenmakers: Diane van Hunen 6, Deborah van Deelen 2, Gertjan Davelaar 2, Rens Bleijenberg 2, Bas Lagerweij 2, Aline van de Glind 1, Linemijn van den Top 1, Hilde Lozeman 1, Dinant Lagerweij 1