DWS 1 – Exakwa 1: 12-18 | DWS kan Exakwa niet verrassen in regenachtig decor

11 oktober 2020

KOOTWIJKERBROEK – DWS is er niet in geslaagd om op het eigen Sportveld DWS voor een verrassing te zorgen tegen Exakwa. De bezoekers uit Lelystad wonnen vooral dankzij een sterke fase voor rust met 12-18 in Kootwijkerbroek. Na een valse start en een snelle 0-2 achterstand knokte DWS zich knap terug in de wedstrijd, maar uiteindelijk werden twee fases met drie snelle tegentreffers de thuisploeg fataal.

Na de 6-11 ruststand kwam DWS onder aanvoering van de sterk spelende Joël Liefting nog wel terug tot een achterstand van vier punten, maar mede door drie gemiste strafworpen werd het niet echt spannend meer op het regenachtige Sportveld DWS.

Ondanks de zesde achtereenvolgende nederlaag blijft trainer René Slegh positief: ,,Het was een leuke wedstrijd, wij hebben best wel goed gespeeld en veel kansen gecreëerd. De afwerking blijft een verbeterpunt net als het constant blijven verdedigen, af en toe verslappen we wat. Maar toch maken we een goede ontwikkeling door en worden we steeds beter”.

Doelpuntenmakers DWS: Joël Liefting 3, Joël Lagerweij 3, Gert-Jan Davelaar 2, Maura van Limpt 2, Rinske van den Brink 1 en Rens Bleijenberg 1.

Livestream van de thuiswedstijden van 10 oktober 2020 terugzien?

DWS 4 – MIA 7, uitslag 20-8 (DWS 4 kampioen), vanaf +/- 08:50

DWS 2 – SKF 5, uitslag 10-11, vanaf +/- 1:38:30