DWS 1 – GKV 1: 24-6 | Monsterzege voor DWS tegen concurrent (+ foto’s)

12 februari 2023

KOOTWIJKERBROEK – In de strijd om handhaving in de tweede klasse heeft DWS uitstekende zaken gedaan. In Barneveld werd directe concurrent GKV met liefst 24-6 verslagen. Door de derde thuiszege op rij stijgt het team van trainer Jaap Jochems op de ranglijst naar plek vijf.

Het duel tegen GKV was niet alleen voor de ranglijst van belang, DWS had ook nog een rekening openstaan met GKV. Bij de heenwedstrijd in Den Haag kregen de spelers van DWS geen ballen voor de warming-up en werd in de slotfase een zeker lijkende overwinning weggegeven. Met Rens Bleijenberg en Marieke Meijer in de startopstelling begon DWS in de Veluwehal uitstekend aan de wedstrijd en nadat aanvoerder en uitblinker Job Schonewille de eerste twee punten had gescoord liep DWS uit naar een 5-0 voorsprong om met een geruststellende 10-3 ruststand de eerste helft af te sluiten.

De formatie uit Kootwijkerbroek kende echter een matige start van de tweede helft, de eerste twaalf minuten werden zonder doelpunten afgesloten. Net voor het moment dat trainer Jaap Jochems van plan was om met wissels in te grijpen, herstelde DWS zich en werd de schiettent geopend. In de laatste vijf minuten was DWS zelfs zevenmaal trefzeker en de uiteindelijke 24-6 overwinning was de grootste zege van de hoofdmacht van DWS sinds mensenheugenis. Trainer Jaap Jochems was dan ook tevreden: ,,Wij waren vandaag heel goed, al was de tegenstander ook niet van het niveau van de tweede klasse. Wij hadden nog een appeltje met GKV te schillen en hadden ze goed geanalyseerd. Job Schonewille en Joanne Lijbers waren onze uitblinkers, zonder de anderen tekort te willen doen. Ons spel was uitstekend, het rendement was ondanks de 24 treffers van ons toch nog aan de lage kant.”

Door de tweede zege in de laatste drie wedstrijden stijgt DWS naar de vijfde plaats. Aan de ene kant maar vier punten achter het als tweede geklasseerde Nova, maar ook maar een puntje boven degradatieplaats zeven. Jochems: ,,Wij hebben vandaag hele goede zaken gedaan en eigenlijk ook nog een bonuspunt gepakt op GKV. Ik vind dat wij gezien ons spel best naar boven mogen kijken. Bovendien hebben wij nu met drie zeges op rij een mooie serie in de Veluwehal staan!” Zaterdag ontvangt DWS subtopper Nova in Barneveld.

Doelpuntenmakers DWS: Joël Lagerweij 6, Job Schonewille 4, Boaz Liefting 3, Rens Bleijenberg 3, Sabrina van den Brink 2, Joanne Lijbers 2, Linemijn Jansen 1, Marieke Meijer 1, Hilde Lozeman 1 en Gert-Jan Davelaar 1.

Bron: barneveldsekrant.nl | Peter de Kinder

Foto’s: Gerwin van Luttikhuizen