DWS 1 -Hellas’63 10-17 | Nederlaag DWS na zwakke start

22 januari 2024

KOOTWIJKERBROEK – DWS lijkt afgehaakt in de strijd om promotie naar de eerste klasse. Door de 10-17 thuisnederlaag tegen Hellas’63 blijft de ploeg van trainer Jaap Jochems vierde en is het gat naar promotieplaats twee gestegen naar drie punten.

In de Barneveldse Veluwehal begon DWS heel matig aan de wedstrijd en stonden de bezoekers uit Nunspeet na tien minuten op een 0-4 voorsprong. DWS kon in de rest van de eerste helft de achterstand niet repareren en de 5-13 ruststand was een onoverkomelijke hindernis in het tweede deel. Ondanks acht wissels bleef DWS met 10-17 aan de verkeerde kant van de score.

Op de openingsspeeldag had DWS verrassend in Nunspeet met vijf punten verschil van Hellas’63 gewonnen, de nederlaag met zeven punten verschil levert een extra nadeel qua onderling resultaat op. Trainer Jochems: ,,Het was een afgetekende nederlaag, ik denk dat wij te gretig aan de wedstrijd begonnen. Qua inzet en spel waren wij gelijkwaardig, maar ons rendement was onvoldoende. We hebben nog geprobeerd om in de tweede helft het verschil tot vier punten terug te brengen, maar Hellas’63 had hun huiswerk goed gedaan.”

Zaterdag speelt DWS in Linschoten tegen middenmoter Luno.

Doelpuntenmakers DWS: Joël Lagerweij 3, Sabrina van den Brink 2, Rens Bleijenberg 2, William van Maanen 1, Rinske van den Brink 1 en Job Schonewille 1.