DWS 1 – HKC 1: 17-24

7 maart 2016

KOOTWIJKERBROEK -DWS was tegen HKC op weg richting winst, maar blessures gooiden roet in het eten. DWS verloor en moet zaterdag de degradatiekraker bij Regio ‘72 winnen om niet te degraderen.

DWS krijgt toch nog één kans | Blessures spelen korfbalploeg opnieuw parten

,,Na het laatste fluitsignaal ben ik hooguit nog 45 seconden in de hal geweest. Daarna moest ik even tot mezelf komen”, vertelt Coen Hooijer over hoe hard de nederlaag tegen HKC hem raakte. ,,Deze groep is zo hongerig. Het liep ook gigantisch goed, maar dan krijgen we zoveel tegenslagen.” DWS had zich goed voorbereid op de wedstrijd tegen HKC. Bij winst op de Utrechtse bezoekers zou DWS een grote stap naar handhaving zetten. ,,Ik heb daarom woensdag iedereen mee laten trainen voor het groepsgevoel. Of ze nu in een rolstoel of op krukken moesten komen, iedereen was er.”

Het wierp vruchten af. DWS nam voor eigen publiek de leiding. Vlak voor rust ging het echter mis. Bernard Schut – de revelatie dit seizoen viel met een knieblessure uit. Toch liep DWS na rust tot 14-12 uit. ,,Toen viel Rens Bleijenberg ook met een knieblessure uit”, vertelt Hooijer die zodoende met het tiende en elfde blessuregeval van het seizoen te maken kreeg. ,,Nils Happel en Henri van Kruistum zijn goed ingevallen, maar het wordt heel lastig als je niet op elkaar ingespeeld bent.”

DWS kwam de mentale tik ook niet meer te boven en HKC liep in één serie uit naar 14-22. De gifbeker bleek nog niet leeg te zijn; een kwartier voor tijd moest de ervaren Happel naar de kant met een enkelblessure. Hooijer: ,,Ik heb hem uit voorzorg gewisseld met het oog op de wedstrijd tegen Regio ‘72.”

De naam is gevallen: Regio ‘72. De Vaassense ploeg staat op de veilige zesde plaats met twee punten voorsprong. DWS moet zaterdag bij Regio ‘72 winnen om op gelijke hoogte te komen en een beslissingsduel af te dwingen. Bij elk ander resultaat is DWS gedegradeerd. Hooijer: ,,We moeten puinruimen en ons herpakken. Ik was zaterdag even helemaal leeg, maar het is geweldig hoeveel steun we krijgen. We kunnen ook alle steun gebruiken.”

Doelpuntenmakers DWS: Iris Ortse 4, Diane van Hunen 4, Maarten van de Kuilen 4, Aline van de Glind 2, Bernard Schut 1, Rens Bleijenberg 1, Bas Lagerweij 1.

>>Foto-album thuiswedstrijden van zaterdag 5 maart<<

Rens Bleijenberg (links) in duel met een speler van HKC. Op de achtergrond Maarten van de Kuilen.