DWS 1 – HKC(u) 1: 16 -23 | DWS degradeert na thuisnederlaag

8 oktober 2023

KOOTWIJKERBROEK – Door de 16-23 thuisnederlaag tegen HKC is DWS gedegradeerd naar de derde klasse. De korfballers uit Kootwijkerbroek promoveerden vorig seizoen naar de tweede klasse, maar verloren op een hoger niveau vier van de vijf wedstrijden waardoor de laatste competitiewedstrijd zaterdag in Vleuten tegen koploper Fiducia DWS geen reddingsboei meer biedt.

Ondanks een vroege 0-4 achterstand speelde DWS een uitstekende eerste helft en kwam het via 7-7 terug tot de 12-13 ruststand. In de tweede helft maakten de bezoekers uit Utrecht het verschil met een marge van zeven punten. Trainer Jaap Jochems: ,,Dit was ons beste wedstrijd van het seizoen, zeker voor rust hebben wij heel goed gespeeld. In de tweede helft was het weer iets te vrijblijvend, qua speldiscipline kunnen we nog winst halen. Vandaag scoren we eindelijk zestien keer, maar tegen een HKC met veel individuele kwaliteit was het te weinig. Op basis van de hele competitie zijn wij terecht gedegradeerd, we komen in deze sterke tweede klasse scorend vermogen en automatismen tekort.

Doelpuntenmakers DWS: Job Schonewille 4, Joël Lagerweij 4, Marieke Meijer 2, Rinske van den Brink 2, Sabrina van den Brink 1, Boaz Liefting 1, Matthias Budding 1 en Joanne Lijbers 1.