DWS 1 – Huizen 1: 23-13

2 oktober 2016

KOOTWIJKERBROEK De korfballers van DWS hebben hun doelstelling voor het veldseizoen aangepast. Na de vijfde zege (23-13) op rij telt voor de Kootwijkerbroekers louter de titel.

DWS gaat voor de titel

Coach Coen Hooijer had al snel in de gaten dat ook Huizen geen partij zou zijn voor zijn team. Vooraf had hij zelfs voorspeld dat zijn team met 28-13 zou winnen.

,,Eigenlijk had de overwinning groter moeten zijn. We hadden meer dan dertig keer kunnen scoren en dertien tegentreffers is te veel.”

Binnen DWS werd al weken gesproken over het treffen met Huizen, waar oud-DWS-coach Arend Bakker aan het roer staat.

Na afloop werd er echter vooral gesproken over Rinske van den Brink. Het 14-jarige talent van de club debuteerde tegen Huizen en zorgde met een succesvolle doorloopbal voor het slotakkoord.

Doelpuntenmakers: Diane van Hunen 6, Hilde Lozeman 3, Aline van de Glind 3, Gertjan Davelaar 3, Bas Lagerweij 2, Rens Bleijenberg 2, Bernard Schut 2, Rinske van den Brink 1, Djurre Visser 1.

Bron: www.barneveldsekrant.nl