DWS 1 – Keizer Karel 1: 19-17

4 december 2016

KOOTWIJKERBROEK – Na enkele eenvoudige overwinningen moest DWS zaterdag hard strijden om zijn ongeslagen status in stand te houden. Keizer Karel bood veel weerstand, maar kon niet op tegen het slotakkoord van Bas Lagerweij en Gertjan Davelaar: 19-17.

DWS wint ook topper van Keizer Karel

Het was een spannende wedstrijd in de Veluwehal, zoals coach Coen Hooijer verwacht had: ,,Uiteindelijk waren wij wel de betere ploeg. We hebben veel kansen gecreëerd, mooie aanvallen verzorgd en weinig fouten gemaakt.”

Keizer Karel bleek echter een stugge ploeg te zijn, waardoor DWS in de eerste helft niet los kwam. In de tweede helft kwamen de Nijmegenaren zelfs op voorsprong.

,,Maar mijn ploeg hield het hoofd koel”, vervolgt Hooier. ,,Dat is een groot compliment waard.” Aanvoerder Bas Lagerweij nam DWS bij de hand en leidde de ploeg naar de overwinning.

Doelpuntenmakers: Bas Lagerweij 7, Diane van Hunen 5, Hilde Lozeman 3, Gertjan Davelaar 2, Aline van de Glind 1, Djurre Visser 1.