DWS 1 – Kesteren 1 : 14-10 | DWS doet wat het moet doen

6 oktober 2019

KOOTWIJKERBROEK – Het verschil tussen helft één en twee was groot qua effectiviteit, maar de wedstrijd thuis tegen Kesteren werd uiteindelijk overtuigend in winst omgezet. DWS won met 14-10 van hekkensluiter Kesteren. ,,We nemen prettig afstand van de onderste regionen.”

DWS had al enig vertrouwen getankt vorige week. Voor de Kootwijkerbroekers resulteerde de uitwedstrijd met Rheko vorige week namelijk in de eerste overwinning van het seizoen. De tot dan dus kortdurende lijn van succes werd zaterdag voortgezet met een uitstekende eerste helft tegen de drager van de rode lantaarn. ,,We speelden gewoon erg goed”, keek hoofdtrainer René Slegh terug op dat eerste bedrijf. ,,Het zegt alles dat we bij rust met 9-4 voor stonden. Helaas volgde daarna wel een mindere tweede helft qua kansen afronden.”

Toch kwamen de Kootwijkerbroekers nog wel op 10-4, maar daarna stokte het scoren voor een bepaalde tijd. ,,Het lukte gewoon niet meer om die ballen erin te gooien”, vervolgde de coach. ,,We gingen een beetje tegen onszelf spelen én zij kregen meer vertrouwen doordat zij vaker gingen scoren.” Toch was er van paniek nooit sprake. ,,Omdat het gat niet kleiner werd dan drie tot vier goals, was er eigenlijk niet veel aan de hand. Ik wil ook zeker benadrukken dat we de tegenstander vooraf niet hebben onderschat. Er is ook keihard gevochten en we wonnen de meeste duels. We hadden dan ook de rust en de controle gedurende grote delen van de wedstrijd.”

VERKLARING

Hoe verklaart hij het verschil tussen de beide helften? ,,Dat is soms niet te doen. Feit is dat we minder makkelijk scoorden. Belangrijkste is in elk geval dat we de punten in de ‘pocket’ hebben en dat het spel op zich ook in de tweede helft prima bleef. Wat ik verder vooral meeneem uit deze zege? Dat we verder afstand nemen van de onderste regionen. We zijn – zoals ik al vaker aangeef – een team in opbouw en dat heeft gewoon tijd nodig. Ik ben dan ook zeker blij met deze winst en kijk vol vertrouwen uit naar de uitwedstrijd volgende week tegen Keizer Karel, in Nijmegen.”

Doelpuntenmakers DWS: Hilde Lozeman, Joanne Lijbers, Rinske van den Brink, Job Schonewille allen 2; Gertjan Davelaar 3; Rens Bleijenberg, Dinant Lagerweij en Joël Lagerweij allen 1.

Bron: barneveldsekrant.nl |  Jurre Jochemsen