DWS 1 – Kesteren 1: 14-9 | DWS sluit goed seizoen in stijl af

18 juni 2023

KOOTWIJKERBROEK – Ondanks een matige start heeft DWS de thuiswedstrijd tegen Kesteren probleemloos gewonnen. Met de 14-9 overwinning sluit het team van Jaap Jochems een uitstekend seizoen op de tweede plaats en met promotie naar de tweede klasse af.

In Kootwijkerbroek kwam DWS al snel op een 0-4 achterstand tegen Kesteren. Hierna herstelde de thuisclub zich om via een 6-6 ruststand in de tweede helft uit te lopen naar een marge van vijf. Trainer Jochems had een verklaring voor het scoreverloop: ,,Wij hadden onze ploeg gevraagd om met ‘gallery play’ het publiek te vermaken en voor mooie doelpunten te gaan na fraaie aanvallende combinaties. De scherpte ontbrak echter waarna we bijgeschakeld hebben en uiteindelijk in de tweede helft heer en meester waren en een goed seizoen in stijl hebben afgesloten.”

DWS nam na afloop afscheid van assistent-trainer Jaco Boon die na vijf seizoenen een stapje terugdoet bij DWS en vervangen zal worden door Jan-Willem van Ede.

Doelpuntenmakers DWS: Boaz Liefting 4, Joël Lagerweij 3, Job Schonewille 2, Linemijn Janssen 2, Sabrina van den Brink 1, Marieke Meijer 1 en Rinske van den Brink 1.