DWS 1 – KIOS 1: 23-20 | Zege voor effectief DWS (+foto’s)

18 september 2017

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft de lijn van goed spel doorgetrokken en dat leverde tegen KIOS de tweede zege van het seizoen op: 23-20. Dat zorgt voor een gelukkige coach: ,,Ik ben heel blij met hoe we gespeeld hebben”, aldus Coen Hooijer.

Vorige week leed DWS op bezoek bij ODIK een ingecalculeerde nederlaag. De Kootwijkerbroekers zetten een streep onder het resultaat en bouwden voort op het goede spel.

Fotoalbum van de thuiswedstrijden van dws2 en dws1 van afgelopen zaterdag : https://photos.app.goo.gl/oGz15cZ8o4AKmjHL2

De thuisploeg was opnieuw in staat een hoog rendement te halen. ,,We hebben minder dan honderd kansen gecreëerd, maar toch 23 keer gescoord. Dat is erg netjes”, geeft Hooijer aan.

De Heelsumse coach noemt het creëren van kansen nog een verbeterpunt, maar de scheidsrechter speelde zaterdag ook een rol hierin. ,,Ik geef nooit af op de scheidsrechter, maar ik vond het jammer dat hij veel floot voor fysiek spel. Dat deed hij aan beide kanten. Hierdoor lag het spel vaak stil en kan je niet veel kansen creëren.”

DWS ging hier het beste mee om en bleek al vroeg in de wedstrijd een maatje te groot te zijn voor de bezoekers uit Nieuw-Vennep. ,,We liepen al vrij snel weg in de eerste helft, waardoor de zege geen enkel moment in gevaar is gekomen.”

SELECTIE

Hooijer schrijft de overwinning toe aan de gehele selectie en dan heeft hij het niet alleen over de vaste spelers van het eerste. ,,Veel spelers van het tweede zitten tegen het eerste aan en ik heb sommigen weer een kans gegeven zaterdag.”

Davitha van de Kuilen pakte de kans met beide handen aan. Ze viel vlak voor rust in en zette met twee treffers de toon voor een aanvalsgolf, waardoor DWS met een 14-9 voorsprong ging rusten.

Hooijer: ,,We hebben een brede groep. Dat is de kracht van ons team.” Dat DWS mede door het vele wisselen in de slotfase nog enkele treffers om de oren kreeg, neemt Hooijer voor lief: ,,Ik wilde veel spelers minuten laten maken. Dat kan ook met de nieuwe wisselregels. We hebben goed en geduldig gespeeld en gewonnen. Dus ik ben blij.”

Doelpuntenmakers: Kees van de Kuilen 6, Hilde Lozeman 4, Gertjan Davelaar 4, Bas Lagerweij 4, Davitha van de Kuilen 2, Aline van de Glind 1, Marieke Meijer 1, Rens Bleijenberg 1.