DWS 1 – Luno 1: 12-10 | DWS wint nu wel van Luno

19 november 2023

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft de thuiswedstrijd tegen Luno verrassend met 12-10 gewonnen en kent met de maximale score na twee duels een sterke start in de zaalcompetitie. DWS verloor onlangs op het veld nog tweemaal van Luno, in Linschoten werd het eind september zelfs met 16-4.

In de Veluwehal begon DWS met Marieke Meijer in de basis sterk aan de wedstrijd en kwam het al snel op een 3-0 voorsprong. Luno knokte zich echter terug in de wedstrijd met een 6-6 ruststand als gevolg. In het tweede deel nam DWS met Job Schonewille als invaller al snel afstand met vier punten op rij. Van 10-6 werd het echter weer 11-10 waarna uitblinkster Sabrina van den Brink het beslissende twaalfde punt scoorde.

Trainer Jaap Jochems: ,,Wij hebben na de forse nederlaag van acht weken geleden tegen Luno onze speelwijze aangepast en dat pakte goed uit. Onze dames hebben vandaag het verschil gemaakt, onder meer met zeven van de twaalf punten. Na een matige eerste helft hebben wij na rust gedaan wat we moesten doen en met vier uit twee is onze competitiestart veelbelovend.”

DWS speelt zaterdagmiddag op de derde speeldag in Rheden tegen Rheko.

Doelpuntenmakers DWS: Marieke Meijer 3, Rinske van den Brink 2, Joël Lagerweij 2, Sabrina van den Brink 2, Boaz Liefting 1, Matthias Budding 1 en William van Maanen 1.