DWS 1 – Luno 1: 9-12 | Teleurstellend begin van DWS

10 september 2023

KOOTWIJKERBROEK – Ondanks een 5-1 voorsprong heeft DWS de eerste competitiewedstrijd verloren. Luno profiteerde van het gebrek aan scorend vermogen bij DWS en verliet Kootwijkerbroek met een 9-12 overwinning.

Na de promotie naar de tweede klasse dacht het team van trainer Jaap Jochems na een lange voorbereiding klaar te zijn voor de competitie op een hoger niveau. DWS kende ook een flitsende start en na een 3-0 en 5-1 voorsprong was er nog weinig twijfel over het resultaat op de openingsdag van de competitie. Via twee strafworpen en twee benutte vrije ballen kwamen de bezoekers uit Linschoten echter voor rust terug tot 5-5. In de tweede helft ging het tot 8-8 gelijk op, waarna Luno met een serie van vier punten de wedstrijd besliste.

Trainer Jaap Jochems was behoorlijk teleurgesteld: ,,Wij hebben van onszelf verloren, wij hadden het betere veldspel. Ons rendement was echter veel te laag, we hebben teveel grote kansen gemist en domme overtredingen gemaakt. Misschien was het de vorm van de dag, misschien een gebrek aan beleving. Volgende week in Utrecht tegen HKC moet het beter.”

Doelpuntenmakers DWS: Boaz Liefting 2, Joël Lagerweij 2, Job Schonewille 2, Rens Bleijenberg 1, Linemijn Janssen 1, Sabrina van den Brink 1.