DWS 1 – Nova 1: 9-22 | Kansloze nederlaag voor DWS

19 februari 2023

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft de zegereeks in thuiswedstrijden geen vervolg kunnen geven. Na drie overwinningen op rij in de Veluwehal was Nova zaterdagavond met 9-22 veel te sterk voor het team van Jaap Jochems.

De als tweede geklasseerde bezoekers uit De Bilt begonnen overtuigend aan de wedstrijd en stonden al snel met 0-4 voor. Ondanks sterk spel van uitblinker Job Schonewille was DWS aanvallend onmachtig en scoorde het uit een aantal grote mogelijkheden maar viermaal voor rust. Direct in de tweede helft nam Nova met vier punten op rij definitief afstand om met dertien punten verschil en 9-22 te eindigen.

Trainer Jaap Jochems was realistisch: ,,Wij hadden gehoopt vandaag bonuspunten te scoren, maar het was al snel duidelijk dat er voor ons vandaag niets te halen was. Nova had veel betere schutters en wij konden aanvallend vandaag te weinig brengen om het spannend te houden en in de tweede helft toe te slaan. Wij zijn nu twee weken korfbalvrij, gaan alleen een keer met het team bowlen. Daarna gaan we vol aan de slag om ons 11 maart in de degradatiekraker in IJsselstein tegen Fortissimo definitief veilig te spelen.”

Doelpuntenmakers DWS: Job Schonewille 4, Marieke Meijer 2, Sabrina van den Brink 1, Joël Lagerweij 1 en Albert van de Kuilen 1.