DWS 1 – RDZ 1: 17-10

12 februari 2017

KOOTWIJKERBROEK – DWS gaat zaterdag met één punt voorsprong op Woudenberg als koploper de kampioenswedstrijd in. De Kootwijkerbroekers beleefden een goede generale repetitie door RDZ te verslaan.

Winnend DWS als koploper naar D-Day

DWS bevond zich tussen twee topduels in. Na de overwinning op concurrent Keizer Karel en voor de topper met Woudenberg moest er nog een wedstrijd tegen ‘best-of-the-rest’ RDZ gespeeld worden.

,,Natuurlijk leef je eigenlijk naar de topduels tegen Keizer Karel en Woudenberg toe”, vertelt coach Coen Hooijer. ,,Maar je moet wel van RDZ winnen en zo’n ploeg heeft niets te verliezen. Daarnaast kan je een stukje vertrouwen kweken. Dus het is zeker geen tussenwedstrijd.”

Na een stroeve start behaalde DWS redelijk eenvoudig een overwinning op de bezoekers uit Zeist. Hooijer: ,,Weliswaar scoren we maar zeventien keer, maar we hebben een prima wedstrijd gespeeld. We hadden pech in de afronding, maar hadden overal een antwoord op, we waren fysiek top en stonden vooral in de verdediging sterk.¨

Hooijer was extra blij met de overwinning, omdat de voorbereiding verre van ideaal was. ,,We hebben niet met de vaste vakken kunnen trainen, onder andere omdat Diane (van Hunen, red.) nog steeds geblesseerd was.¨ De topscorer van DWS deed ook niet mee tegen RDZ.

Door de elfde zege in twaalf zaalduels is DWS de koploper met nog twee duels op het programma. De voorsprong op nummer twee Woudenberg is één punt. Laatstgenoemde is zaterdag de tegenstander in de Veluwehal bij de kampioenswedstrijd en was dit seizoen de enige die DWS heeft verslagen. Hooijer: ,,Woudenberg was toen de minst slechtste ploeg.¨

Hooijer heeft er vertrouwen in dat zaterdag de afloop beter is voor DWS, dat bij een zege kampioen is. ,,De vorm van de dag zal bepalend zijn, maar wij hebben de beste ploeg. Daarnaast willen het graag zaterdag al afmaken. Dan zijn we zeker van de titel en promotie en kunnen we een maand eerder dan gepland aan de voorbereiding op het veld beginnen.¨

Doelpuntenmakers: Hilde Lozeman 4, Rens Bleijenberg 3, Gertjan Davelaar 3, Marieke Lijbers 2, Bernard Schut 2, Bas Lagerweij 2, Aline van de Glind 1.

bron: barneveldsekrant.nl