DWS 1 – RDZ 1: 18-9 | DWS zet flinke stap richting titel

21 april 2024

KOOTWIJKERBROEK – Hoewel de competitie pas twee wedstrijden oud is, lijkt DWS op weg naar het kampioenschap en promotie naar de tweede klasse. Zaterdag werd in Kootwijkerbroek de papieren topper tegen RDZ met klinkende cijfers gewonnen: 18-9.

Op Sportpark DWS ging het alleen in de eerste helft gelijk op en stonden de effectieve bezoekers uit Zeist zelfs tegen de veldverhouding in op een 6-7 voorsprong. Mede door het inbrengen van Matthias Budding wist DWS de wedstrijd te kantelen en werd in de tweede helft het betere veldspel ook vertaald in de uitslag. Met een marge van 9 punten scoort DWS bovendien een bonuspunt in de strijd om het felbegeerde kampioenschap en de terugkeer naar de tweede klasse.

Trainer Jaap Jochems: ,,Wij speelden niet eens heel goed, maar hebben de hele wedstrijd volwassen gespeeld en ons netjes aan de afspraken gehouden. De mannen hebben vandaag het verschil gemaakt met zestien van de achttien punten.”

Op 11 mei hervat DWS de competitie met een uitduel tegen Revival.

Doelpuntenmakers DWS: Joël Lagerweij 6, Job Schonewille 4, Matthias Budding 3, Boaz Liefting 3, Linemijn van den Top 1 en Sabrina van den Brink 1.