DWS 1 -Revival 1: 10-11 | Revival verslaat DWS alweer

26 mei 2024

KOOTWIJKERBROEK – Revival heeft voor de derde achtereenvolgende keer de derby van DWS gewonnen. Na een spannende wedstrijd won Revival dankzij een uitstekende eerste helft uiteindelijk nipt met 10-11 en is het daarmee ook direct koploper en titelfavoriet.

Twee weken na de ontluisterende 7-3 nederlaag tegen Revival kreeg DWS de kans op sportieve revanche. In Kootwijkerbroek kwam DWS nog wel op een 2-0 voorsprong, maar daarna was de eerste helft echter voor Revival. Via een 2-5 tussenstand stond het halverwege zelfs met 6-10 voor. In de tweede helft kantelde de wedstrijd, de zon maakte plaats voor regen en het niveau van de derby daalde. DWS was fitter en kwam langzamerhand terug in de wedstrijd, het was veelzeggend dat het enige punt van Revival na rust uit een strafworp kwam. Tien minuten voor tijd scoorde DWS met 10-11 de aansluitingstreffer en was het wachten op de gelijkmaker die nooit viel. In een hectische en spannende slotfase werd niet meer gescoord waardoor Revival verrassend met 10-11 aan het langste eind trok. Hoewel: is het verrassend wanneer je driemaal binnen korte tijd van je rivaal wint?

De winnende coach Eric van de Glind: ,,Gezien alle dwarsverbanden is het altijd een bijzondere wedstrijd, dan is het heel prettig om te winnen. Wij hadden ons voorgenomen om onverschrokken te gaan spelen, moedig en gedecideerd. Wij speelden een hele goede eerste helft en hadden toen zelfs ruimer afstand kunnen nemen. In de tweede helft hadden we het conditioneel lastig, maar zijn we slim blijven spelen en hebben er alles aan gedaan om te winnen. Onze doelstelling om ons te handhaven is gehaald en wanneer we zaterdag van RDZ winnen, zijn we zelfs kampioen.”

Bij DWS werd de vanwege privéomstandigheden afwezige trainer Jaap Jochems vervangen door zijn assistent Jaco Boon: ,,Ondanks de nederlaag hebben wij geen slechte wedstrijd gespeeld, Revival was ook goed en eigenlijk verdiende dit duel geen verliezer. Wij hebben de hele wedstrijd achter de feiten aan gelopen, ondanks goede kansen scoren wij weer te weinig. Mede onder impuls van de wissels Rens Bleijenberg en Hilde Lozeman hebben we de hele tweede helft de druk erop kunnen houden, maar het missen van grote kansen zorgt voor veel teleurstelling.”

Doelpuntenmakers DWS: Sabrina van den Brink 3, Boaz Liefting 3, Joanne Lijbers 2, Joël Lagerweij 1 en Linemijn van den Top 1.

Foto: Erik Terpstra