DWS 1 – Rheko 1: 20-13 | DWS thuis te sterk voor hekkensluiter

3 februari 2024

KOOTWIJKERBROEK – Dankzij een vliegende start heeft DWS de thuiswedstrijd tegen hekkensluiter Rheko moeiteloos met 20-13 gewonnen. De formatie van trainer Jaap Jochems begon ijzersterk en liep via een 4-0 en 7-1 tussenstand uit naar een 13-5 voorsprong halverwege. In de tweede helft kwam de voorsprong niet meer in gevaar om met een positieve marge van zeven punten te eindigen.

Ondanks het onnodige gelijkspel in de heenwedstrijd tegen Rheko in Rheden haalde DWS volgens trainer Jochems de motivatie uit andere zaken: ,Wij willen op de derde plaats eindigen en bovendien onze sportieve plicht doen. De overwinning van vandaag hebben we vooral aan de dames te danken die elf punten hebben gescoord en de uitstekend spelende William van Maanen die heel veel rebounds heeft gepakt.”

Om nog derde te kunnen worden, moet het als vierde geklasseerde DWS zaterdag in Nijkerk van Sparta winnen.

Doelpuntenmakers DWS: Sabrina van den Brink 4, Joël Lagerweij 4, Rinske van den Brink 4, Boaz Liefting 3, Linemijn Jansen 1, William van Maanen 1, Matthias Budding 1, Joanne Lijbers 1 en Gisella Brink 1.