DWS 1 – Rheko 1: 23-14 | Ruime zege voor geweldig spelend DWS

12 januari 2020

KOOTWIJKERBROEK – DWS is dankzij een klinkende 23-14 overwinning op subtopper Rheko op een geweldige manier uit de winterstop gekomen. De formatie van René Slegh besliste het eerste duel van 2020 in het begin van de tweede helft met een serie van negen punten. Door de verrassende overwinning stijgen de korfballers uit Kootwijkerbroek naar de onderkant van de middenmoot.

Dankzij een zege op de eerste speeldag was DWS de competitie goed begonnen, maar hierna volgden drie nederlagen. Vooral de laatste verliespartij  tegen laagvlieger Kesteren was onnodig en pijnlijk. Trainer René Slegh: ,,Die nederlaag is in de wedstrijdbespreking wel naar voren gekomen. Uitgangspunt was om ons te revancheren. Hoewel Rheko drie van de vier wedstrijden had gewonnen, hadden we van te voren wel vertrouwen in een goede afloop. Op het veld hadden we ze al redelijk makkelijk met 8-13 verslagen”.

In de Veluwehal in Barneveld begon de wedstrijd wat afwachtend en rommelig. Ondanks een 4-1 voorsprong voor DWS gingen beide ploegen uiteindelijk met een 7-7 stand rusten. Na rust was alles anders en speelde DWS de beste helft van het seizoen. Binnen twaalf minuten had de thuisploeg negen keer gescoord en stond er een comfortabele 16-7 tussenstand op het scorebord. De bezoekers uit Rheden kwamen nog wel terug tot 17-11, maar in de slotfase liep het gretige DWS uit tot de veelzeggende 23-14 eindstand.

Slegh, die tot de zomer van 2021 onder contract staat in Kootwijkerbroek, was uiteraard enthousiast over de tweede helft: ,,Na rust kwamen wij in een positieve flow, dat was prachtig om te zien. We waren niet alleen gretig, maar ook geduldig en vonden elkaar makkelijk. We gingen met steeds meer vertrouwen spelen, waardoor de tegenstander wat gefrustreerd raakt en we meer ruimte kregen. Met zestien treffers in de tweede helft hoef ik natuurlijk niets over de spelvreugde te zeggen, de stemming is opperbest”.

Doelpuntenmakers: Joël Lagerweij 6, Gert-Jan Davelaar 4, Hilde Lozeman 3, Rinske van den Brink 3, Elske Schonewille 2, Linemijn Jansen 2, Rens Bleijenberg 1, Dinant Lagerweij 1, Job Schonewille 1.