DWS 1 – Rood Wit 1: 13-16 | DWS thuis onderuit tegen Rood-Wit

4 oktober 2020

KOOTWIJKERBROEK- DWS was zaterdagmiddag tegen Rood-Wit dichtbij de eerste overwinning van het seizoen. Uiteindelijk waren de bezoekers uit Wezep in de tweede helft wat doeltreffender: 13-16.

Op het Sportveld DWS in Kootwijkerbroek werd het duel in de onderste regionen van de tweede klasse D onder troosteloze omstandigheden gespeeld. Zonder toeschouwers maar met regen, heel veel regen. In de eerste helft kwamen beide ploegen over en weer op voorsprong en de 7-7 ruststand gaf de verhoudingen op het veld prima weer.

In het tweede bedrijf kwam DWS op voorsprong en kreeg de formatie van trainer René Slegh genoeg mogelijkheden om de felbegeerde eerste overwinning van het seizoen te boeken. Uiteindelijk bepaalde het verschil in scorend vermogen het resultaat van de wedstrijd: waarbij DWS tot driemaal toe een strafworp gemist werd, scoorde Rood-Wit vijfmaal van grote afstand. Met het inbrengen van onder meer Hilde Lozeman en Maura van Limpt kreeg DWS in het laatste kwartier nog wat extra spirit en drive, maar de formatie uit Kootwijkerbroek werd niet beloond met een resultaat.

Trainer René Slegh: ,,Van te voren hadden we echt vertrouwen in een resultaat en het had vandaag ook echt gekund. Wij hebben kansen gehad om te winnen en de nederlaag is dan ook flink teleurstellend. Soms moet je ook wat geluk hebben, maar helaas zitten wij nu in de hoek waar de klappen vallen. Maar we hebben in ieder geval genoeg kansen gecreëerd, dat biedt perspectief voor de rest van de competitie”.

Door de vijfde nederlaag op rij heeft DWS inmiddels een achterstand van vier punten op de voorlaatste positie, verder valt het gebrek aan scorend vermogen met gemiddeld twaalf punten per wedstrijd op. Slegh hierover: ,,Natuurlijk liegt de stand niet, maar er zijn nog genoeg aanknopingspunten en er staan nog negen wedstrijden op het programma. Ondanks de nederlaag zie ik veel positieve zaken, we hebben een jonge ploeg die steeds dichterbij een resultaat komt en wij krijgen elke wedstrijd meer ervaring”.

[Doelpuntenmakers DWS:] Gert-Jan Davelaar 4, Rinske van den Brink 3, Joël Lagerweij 2, Rens Bleijenberg 1, Linemijn Jansen 1, Joanne Lijbers 1 en Hilde Lozeman 1.

DWS – Rood Wit Foto: Bram van den Heuvel