DWS 1 – SEV 1: 22-8 | DWS blijft op promotiekoers na makkelijke zege

15 oktober 2022

KOOTWIJKERBROEK – Zonder fantastisch te spelen heeft DWS de thuiswedstrijd tegen hekkensluiter SEV met klinkende cijfers gewonnen: 22-8. Dankzij de ruime overwinning heeft DWS de tweede plek in poule 3D verstevigd en blijft het een grote kandidaat voor promotie naar de tweede klasse.

Op Sportpark DWS in Kootwijkerbroek moest de thuisploeg tegen de nog puntloze bezoekers uit Zelhem het zonder de afwezige trainer Jaap Jochems doen en nam Jaco Boon de honneurs waar. DWS begon matig aan de wedstrijd en stond na een kwartier pas op een 7-5 voorsprong. Na een time-out ging het tempo en de beleving bij de thuisploeg omhoog met de 12-7 ruststand tot gevolg. In de tweede helft maakte DWS een serie van tien punten voordat SEV in de slotfase de eindstand op 22-8 bracht. Bij DWS scoorde invaller Matthias Budding direct bij zijn debuut.

Trainer Boon: ,,Na twee wedstrijden zonder winst was het vandaag vooral belangrijk om weer een resultaat te halen, al blijft het altijd lastig om te bepalen wat een goed resultaat is tegen een tegenstander die wekelijks ruim verliest. Wij begonnen slap aan de wedstrijd, vooral verdedigend en hebben SEV teveel laten scoren. Na de time-out zijn we wat scherper gaan verdedigen en zeker de tweede helft was prima!”

Zaterdag speelt DWS in en tegen Kesteren de voorlaatste wedstrijd van het eerste deel van de veldcompetitie.

Doelpuntenmakers DWS: Joël Lagerweij 4, Job Schonewille 3, Sabrina van den Brink 3, William van Maanen 3, Marieke Meijer 2, Boaz Liefting 2, Rinske van den Brink 2, Joanne Lijbers 2 en Matthias Budding 1.