DWS 1 – SkunK 1: 22-16 | Gouden handjes Boaz Liefting bezorgen DWS zege

21 mei 2023

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft een week na de belangrijke derbyzege op Revival ook de volgende thuiswedstrijd gewonnen. Dankzij de 22-16 zege op SkunK is de als tweede geklasseerde ploeg van trainer Jaap Jochems nog twee punten verwijderd van promotie naar de tweede klasse.

Eerder dit seizoen had DWS in de heenwedstrijd in Nijmegen tegen SkunK onnodig gelijk gespeeld en op Sportpark DWS werd als snel duidelijk dat de club uit Kootwijkerbroek nu wel scherp was. Na een snelle 2-0 voorsprong werd er met een 12-9 tussenstand gerust. De bezoekers kwamen na rust nog terug tot 13-12, maar uiteindelijk wist DWS met 22 treffers het seizoenrecord van het hoogste aantal punten te evenaren en met een positieve marge van zes te finishen. Invaller Matthias Budding speelde in de slotfase met twee treffers ook nog een belangrijke rol.

Trainer Jaap Jochems was vol lof over zijn topscorer Boaz Liefting: ,,Hij had vandaag echt gouden handjes, alles wat hij aanraakte veranderde in goud.” Liefting zelf was ook tevreden: ,,Ik heb inderdaad erg lekker gespeeld, maar als team hebben wij ook voor elke bal gevochten en uiteindelijk terecht gewonnen. In deze vorm moeten we over twee weken tegen de gedoodverfde kampioen Reehorst’45 ook een kans maken.”

Doelpuntenmakers DWS: Boaz Liefting 8, Joël Lagerweij 4, Marieke Meijer 2, Sabrina van den Brink 2, Job Schonewille 2, Matthias Budding 2 en Rens Bleijenberg 2.