DWS 1 – Sparta(N) 1: 17-21 | DWS dichtbij stunt tegen Sparta

8 december 2019

DWS heeft tegen Sparta net niet voor een stunt kunnen zorgen. Het team van trainer René Slegh stond het grootste deel van de wedstrijd op voorsprong, maar verloor in de Barneveldse Veluwehal uiteindelijk met 17-21 van de titelkandidaat uit Nijkerk.

DWS begon verrassend genoeg met Joel Lagerweij in plaats van veldtopscorer Gert-Jan Davelaar in de basis en was de eerste helft de bovenliggende partij getuige de 10-7 voorsprong bij rust. De bezoekers uit Nijkerk wisten in de tweede helft de wedstrijd te kantelen en kwamen via 16-16 tot de 17-21 eindstand.

Trainer René Slegh heeft een verleden als trainer in Nijkerk: ,,Voor mij was het natuurlijk een bijzonder duel, wij wisten hoe Sparta zou spelen en waren echt dichtbij een grote verrassing. Helaas lukte het ons na rust niet meer om makkelijk te scoren en hadden we geen geluk in de afronding. Een paar minuten voor tijd was het nog gelijk, toch ben ik trots op mijn ploeg”.

Doelpuntenmakers: Hilde Lozeman 7, Joël Lagerweij 5, Elske Schonewille 3, Dinant Lagerweij 1, Joanne Lijbers 1.