DWS 1 – Telstar 1: 10-19 | Koploper te sterk voor DWS

17 december 2023

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft op de laatste speeldag voor de winterstop niet voor een verrassing kunnen zorgen. De nog ongeslagen koploper Telstar was in Barneveld met 10-19 te sterk voor DWS.

In de Veluwehal moest DWS het een week na de derbyzege op Revival zonder de topscorers Joël Lagerweij en Sabrina van den Brink doen en waren de bezoekers uit Hoevelaken vanaf het beginsignaal beter. Nadat de eerste drie punten voor Telstar waren, werd DWS wat sterker maar de 6-11 ruststand was duidelijk. Ondanks een kleine opleving van DWS met de sterk spelende William van Maanen halverwege de tweede helft werd het nooit spannend en verloor DWS met een marge van negen punten: 10-19.

Trainer Jaap Jochems was realistisch: ,,Telstar is op elke positie individueel beter, alles moet mee zitten om toch een resultaat te kunnen halen. Mede doordat we niet compleet waren en wat apathisch aan de wedstrijd begonnen, zat een stunt er nooit in. Verdedigend hadden we het redelijk onder controle.”

Voordat de winterstop van DWS begint, speelt de ploeg woensdagavond 20 december om 19:30 in de Veluwehal in Barneveld nog een prestigieuze oefenwedstrijd tegen het nationale team van China. Jochems: ,,Daar verheugen we ons enorm op, je maakt het maar zelden mee dat je tegen een nationaal team mag spelen. De verwachting is dat het behoorlijk druk wordt.”

Doelpuntenmakers DWS: William van Maanen 4, Rinske van den Brink 2, Job Schonewille 2, Marieke Meijer 1 en Joanne Lijbers 1.