DWS 1 – Telstar 1: 12-18 | Nederlaag DWS tegen koploper ondanks geweldige eerste helft

20 maart 2022

KOOTWIJKERBROEK – Ondanks een fantastische eerste helft heeft DWS met 12-18 verloren van koploper Telstar. Halverwege stond de formatie van trainer René Slegh met 10-6 voor en leek DWS op weg naar een enorme verrassing en directe handhaving. Door de nederlaag wordt de wedstrijd over twee weken in Rheden tegen directe concurrent Rheko beslissend voor de eindklassering en het ontlopen van de degradatie play-offs.

In de Veluwehal kende DWS na een 2-4 achterstand de beste fase van het seizoen en liep het geconcentreerd spelend en makkelijk scorend via 6-4 uit naar de comfortabel lijkende 10-6 ruststand. In de tweede helft was alles anders en maakte Telstar een serie van tien punten om een 11-7 achterstand om te buigen in een 11-17 voorsprong. Tot overmaat van ramp lag het spel ook nog een tijd stil vanwege een vervelende blessure bij Sabrina van den Brink.

Trainer Slegh: “Wij hebben een superhelft en een hele slechte helft gespeeld. In het eerste deel waren we geconcentreerd en ontspannen en raakten we in een flow. In de tweede helft had Telstar wel een antwoord op onze speelwijze en wisten zij met hun ervaring de wedstrijd te kantelen terwijl bij ons niet veel meer lukte. Heel erg zonde!”

Doelpuntenmakers DWS: Gert-Jan Davelaar 4, Rinske van den Brink 2, Joël Liefting 2, Boaz Liefting 2, Rens Bleijenberg 1, Linemijn Jansen 1.