DWS 1 – Tiel’72 1: 11-14

29 mei 2017

KOOTWIJKERBROEK – Voor DWS is een uiterst succesvol seizoen geëindigd met een nederlaag. Na het kampioenschap van vorige week was de druk eraf bij de Kootwijkerbroekers en moesten ze de zege aan Tiel’72 laten, dat nog om de tweede plaats knokte. Coach Coen Hooijer kon leven met de nederlaag.

,,Natuurlijk wilden we winnen. We speelden in een uitverkocht huis en we hebben ook met trots gespeeld, maar het is gek om zo’n wedstrijd te spelen als je vorige week na een lang seizoen kampioen bent geworden.’’ DWS kwam nog met 10-6 voor, maar vond de korf vervolgens nog maar één keer.

Hooijer stelde de wedstrijd vooral in het teken van de wisselspelers. ,,Gerjan van de Krol maakte na twee jaar zijn rentree. Verder liet ik Elske Schonewille en Marieke Lijbers spelen, en maakte Bernard Schut zijn eerste minuten sinds de zaal.’’

Doelpuntenmakers DWS: Gertjan Davelaar 4, Aline van de Glind 2, Hilde Lozeman 2, Rens Bleijenberg 2, Bas Lagerweij 1.