DWS 1 – Viking 1: 16-17 | DWS met ‘katertje’ het zaalseizoen in

28 oktober 2018

KOOTWIJKERBROEK – DWS sluit met ‘een klein katertje’ de eerste helft van het veldseizoen af. Zo kijkt coach Coen Hooijer tegen het 16-17 verlies tegen Viking aan: ,,We hadden deze wedstrijd niet hoeven te verliezen.”

DWS en Viking speelden een attractieve wedstrijd in Kootwijkerbroek; beide teams speelden op de aanval. Hooijer: ,,Tien minuten voor tijd staan we met 16-13 voor. Dan moeten we doordrukken en het afmaken.”

Viking komt echter terug tot 16-16. DWS krijgt nog een strafworp, waarbij de 16-jarige Rinske van den Brink de bal oppakt. ,,Kees was al gewisseld en dan neemt zo’n jong meisje de verantwoordelijkheid. Daar neem ik mijn petje voor af”, geeft Hooijer aan. ,,Dat ze mist, is zuur maar een leerproces voor haar. In de counter scoort Viking de winnende, maar we hadden het zelf al eerder moeten afmaken.”

Doelpuntenmakers: Kees van de Kuilen 4, Hilde Lozeman 3, Davitha van de Kuilen 3, Rinske van den Brink 2, Bas Lagerweij 2, Colinda van den Berg 1, Dinant Lagerweij 1.