DWS 1 – Viking 1: 17-17 | Gemengde gevoelens DWS

25 september 2021

KOOTWIJKERBROEK– Na een spannende wedstrijd speelde DWS verrassend met 17-17 gelijk tegen koploper KV Viking. Het eerste punt voor de korfballers uit Kootwijkerbroek werd met blijdschap en teleurstelling ontvangen maar na afloop ging het vooral over de valpartij van scheidsrechter Verheul waarmee het enerverende duel eindigde.

Op voorhand leek DWS kansloos voor het duel tegen Viking, de bezoekers uit Wijk bij Duurstede stonden ongeslagen bovenaan terwijl DWS een team in opbouw is die de laatste acht competitieduels verloor. Met Sabrina van den Brink in de basis voor de aan de knie geblesseerde Maura van Limpt begon DWS het vanwege Gelderpop eerder gestarte competitieduel prima. De ploeg van trainer René Slegh speelde vol energie en zat vanaf het begin goed in de wedstrijd. Via een 7-4 tussenstand ging de thuisploeg halverwege met een 9-6 voorsprong rusten. Trainer Slegh: ,,Wij begonnen goed aan de wedstrijd, speelden met veel strijdlust en wisten makkelijk te scoren. Het is bevestiging dat wij op de goede weg zijn”.

Ook in de tweede helft begon DWS sterk en met een 11-6 en 14-10 voorsprong leken de Kootwijkerbroekers op weg naar de eerste overwinning. Vanaf dat moment kantelde de wedstrijd en begon Viking sneller te scoren terwijl DWS hier steeds meer moeite mee kreeg. De inhaalrace van de bezoekers resulteerde in een 15-15 tussenstand waarna DWS met nog een minuut op de klok een 17-16 voorsprong nam. In de hectische slotfase ging het echter alsnog mis, trainer Slegh hierover: ,,Voor ons eindigde het duel in een behoorlijke anticlimax. De verder goed fluitende scheidsrechter had zelf geen klokje en daarom liep de laatste minuut met veertig extra seconden uit. Juist in die fase scoorde het alles of niets spelende Viking de gelijkmaker. In de hectiek van de vakwissel werd de scheidsrechter ongelukkigerwijs omver gelopen. Hij kwam met een vervelende smak neer en was ook witheet. Uiteindelijk heeft hij de wedstrijd afgefloten en pakken we ons eerste punt. Aan de ene kant zijn we blij met het vertoonde spel, aan de andere kant overheerst natuurlijk ook teleurstelling”.
DWS reist komende zaterdag naar het Utrechtse IJsselstein voor het duel tegen hekkensluiter Fortissimo.

Doelpuntenmakers DWS: Gert-Jan Davelaar 6, Rinske van den Brink 3, Joël Lagerweij 3, Joanne Lijbers 2, Joël Liefting 1, Rens Bleijenberg 1 en Linemijn Jansen 1.